آرشیو پنجشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۷۸
سیاسی
۲

حمایت جامعه اسلامی مهندسین از مدل کاندیدامحوری در انتخابات

گروه سیاسی: قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین ضمن استقبال از مدل معرفی کاندیدا از سوی گروه های مختلف اصولگرا و جمع بندی نهایی بر این اساس گفت: از مدلی که اصولگرایان را به وحدت نسبی برساند استقبال می کنیم به شرط آن که شاخص های اصولگرایی در معرفی کاندیدا لحاظ شود.

غلامحسن امیری در گفتگو با مهر با بیان این که از طراحی مدل کمیته ائتلافی اطلاعی ندارد، تصریح کرد: در عین حال هر مدلی که اصولگرایان را زیر چتر واحد قرار دهد و به وحدت نسبی برساند مد نظر ما نیز هست اما شرایطی دارد که باید لحاظ شود.

وی در پاسخ به سوالی درمورد پیشنهاد مطرح شدن کاندیداها از سوی گروه های اصولگرا و جمع بندی در این مورد نیز گفت: مدلی که کاندیدا در داخل گروه های اصولگرا مطرح شوند، مدل خوبی است به شرط آن که شاخص های مدنظر امام (ره) و رهبر معظم انقلاب که همان شاخص های اصولگرایی است، نیز مدنظر قرار گیرد.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی در مورد ویژگی های کاندیدای اصولگرا گفت: این ویژگی ها را باید از متون دینی استخراج کنیم که از جمله آن می توان به ساده زیستی، شجاعت توام با درایت و تدبیر، تلاش و خدمت رسانی بی منت نام برد.

امیری با تاکید بر این که رسیدن به کاندیدای واحد نیازمند یک سری مشترکات بالادستی است، تصریح کرد: اگر به این مشترکات توجه شود در آن صورت رسیدن به ائتلاف آسان تر خواهد بود و مطالعه گذشته افراد و گروه ها پیام هایی دارد که باید به آن توجه شود.