آرشیو پنجشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۷۸
سیاسی
۲

سایه خبر

عضو مجاهدین انقلاب: کروبی به نفع خاتمی کنار می رود

ناصری، عضو سازمان مجاهدین انقلاب با بیان این نکته که اصلاح طلبان تلاش می کنند خاتمی را برای نامزدی در انتخابات متقاعد کنند، گفت: در صورت نامزدی خاتمی، کروبی قطعا به نفع اوکنار خواهد رفت.

انتقاد نمایندگان به گزارش رئیس جمهوری

جمعی از نمایندگان مجلس نسبت به گزارش رئیس جمهور در دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگزاران نظام انتقاد کردند.این نمایندگان اعتقاد داشتند گزارش رئیس جمهور بخصوص در مورد طرح تحول اقتصادی، اغراق آمیز و غیرواقعی است.

واکنش جدید دانشگاه آکسفورد نسبت به مدرک کردان

مسوول رسانه ای دانشگاه آکسفورد گفت: در صورتی که آقای کردان یا نمایندگان وی تلاشی برای استفاده از وکلاو اثبات ادعای خود مبنی بر اخذ مدرک دکتری افتخاری از دانشگاه آکسفورد کنند، این دانشگاه واکنش های لازم را از خود نشان خواهد داد.روت کولر، مسوول رسانه ای دانشگاه آکسفورد انگلیس در گفتگو با مهر گفت: این دانشگاه همچنان پیگیر ادعای مطرح شده از سوی آقای کردان است.

وی افزود: گرچه دانشگاه آکسفورد در قالب بیانیه ای رسمی اعلام کرده است که هیچ گونه مدرک دکتری افتخاری به شخصی به نام کردان از ایران اعطا نکرده است، با این حال همچنان پیگیر این موضوع خواهد بود.

200 میلیارد دلار برای ایجاد تنگه هرمز 2

مسوولان امارات در حال بررسی طرح ساخت کانالی با هزینه 200 میلیارد دلار برای انتقال نفت در مسیری انحرافی از تنگه هرمز هستند.به گزارش الف از تایمز چاپ لندن، این کانال که 112 مایل طول خواهد داشت، تانکرهای نفتی را قادر خواهد ساخت تنگه هرمز را دور بزنند و از مسیری فرعی وارد اقیانوس هند شوند. آبراه جدید قرار است بندر فجیره را با عبور از کوه های حجر به اقیانوس هند متصل کند.در حال حاضر، انتقال 17 میلیون بشکه نفت معادل 40 درصد حمل ونقل محموله های نفتی جهان از تنگه هرمز صورت می گیرد.