آرشیو پنجشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۷۸
حوادث
۱۹

بازداشت خلبان هواپیمای سقوط کرده قرقیزی

گروه حوادث: پلیس قرقیزستان روز گذشته از بازداشت خلبان هواپیمای مسافربری خط بیشکک - تهران که در جریان سقوط آن در سوم شهریور در قزاقستان 65 نفر از جمله بیش از 40 ایرانی کشته شدند، خبر داد.

به گزارش مهر و به نقل از خبرگزاری فرانسه، بخش مطبوعاتی دولت بدون توضیح بیشتر گفت: ماموران تحقیق در مورد این سانحه به یوری گونچاروف در مورد نقض مقررات امنیتی هواپیما سوء ظن دارند.

در صورتی که گونچاروف گناهکار شناخته شود، با محکومیت حبس15 ساله روبه رو خواهد شد. این هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 که در تاریخ 24 آگوست (سوم شهریور ماه) از بیشکک عازم تهران بود، سقوط کرد و 65 نفر از 90 سرنشین آن جان خود را از دست دادند.48 نفر از قربانیان این حادثه خارجی و از جمله 41 تن آنان ایرانی بودند.

این هواپیما در جریان یک فرود اضطراری در بازگشت به فرودگاه ماناس در بیشکک دچار آتش سوزی شد. علت این سانحه هنوز مشخص نیست و ماموران تحقیق در حال بررسی جعبه سیاه هواپیما هستند. یکی از بازماندگان این سانحه ماه گذشته به خبرگزاری فرانسه گفته بود که خلبان هواپیما کمی پس از برخاستن از فرودگاه اعلام کرد موتور هواپیما دچار مشکل شده است. وی سپس در کابین خلبان آتش سوزی و دود زیادی را مشاهده کرده بود.