آرشیو پنجشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۷۸
سلامت
۵

ورزش در دوران بارداری، راهی برای پیشگیری از افسردگی

گروه سلامت: پژوهشگران در آمریکا اعلام کردند، زنانی که ورزش می کنند و نسبت به تغییر شکل ظاهری خود نظر مثبت دارند، در طول دوره حاملگی و پس از آن کمتر دچار افسردگی می شوند.

به گزارش ایسنا، در این پژوهش دکتر دانیل سیمونز داونز از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا و دستیاران وی، 230 زن را در پنسیلوانیا در طول دوران بارداری و دوره پس از زایمان در زمینه علائم افسردگی، عادات ورزش کردن و احساس آنها درباره وزن، اندام ظاهری و سایر جنبه های مربوط به تصویر بدن مورد مطالعه قرار دادند.داونز در بیانیه ای اظهار کرد: مطالعات ما از مزایای روانشناسی ورزش کردن برای بهبود تصویر بدن و کاهش علائم افسردگی حمایت می کند.

تحقیقات پیشین نیز نشان داده است زنانی که در اوایل بارداری علائم افسردگی را تجربه کنند، معمولاتا پایان حاملگی و حتی پس از زایمان دچار افسردگی می شوند.آنچه در این مطالعات جدید مورد تاکید قرار گرفته، نقش ورزش و ظاهر اندام در پیشگیری از بروز افسردگی بارداری و زایمان است.

زنانی که از ابتدای بارداری ورزش می کنند در 3 ماهه دوم و 3 ماهه سوم تناسب اندام آنها بهتر حفظ می شود و از شکل اندامشان رضایت بیشتری دارند و به این ترتیب کمتر دچار علائم افسردگی می شوند.