آرشیو سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷، شماره ۲۳۸۷
اقتصادی
۴

افزایش قیمت خودرو با نصب ترمز ABS

گروه اقتصاد: مدیر فروش سایپا با بیان این که نصب ترمز (ABS) بر خودروها باید به صورت مرحله ای و در سطح محدودتری انجام شود، گفت: با نصب این ترمز از اردیبهشت سال آینده، بیش از 500 هزار تومان بر قیمت خودروهای تولیدی کشور افزوده می شود.

فرزاد نشان در گفتگو با برنا، افزود: اجباری بودن نصب ترمز (ABS) از سوی ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت برای خودروهای تولیدی سال آینده، افزایش قیمت خودرو را به مصرف کنندگان تحمیل می کند.

مدیر فروش سایپا با تاکید بر افزایش قیمت خودروها با نصب این ترمز اظهار کرد: قیمت پراید معمولی با نصب ترمز (ABS) حداقل 400 تا 500 هزار تومان افزایش می یابد که این میزان برای دیگرخودروها بیشتر است.

نشان با یادآوری این که الزامات ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت و خواست مردم باید در یک جهت قرار گیرد، اظهار کرد: به طور قطع وجود برخی از الزامات مانند نصب ترمز (ABS) موجب افزایش کیفیت خودرو می شود، ولی این امر نیز باید براساس خواست و ضرورت مشتری انجام شود.

وی علت تفاوت قیمت بسیاری از خودروها را اجرای عملیات آبشن دانست و گفت: به طور قطع تفاوت خودروی 7 و 50 میلیون تومانی در میزان کاربری و آبشن های انجام شده در آنهاست.