آرشیو سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷، شماره ۲۳۸۷
اقتصادی
۴

اقدامات وزارت راه برای خروج از انتهای صف اجراکنندگان اصل 44

گروه اقتصاد: وزیر راه و ترابری از اقدامات این وزارتخانه برای خروج از انتهای صف سازمان های دولتی مشارکت کننده در اجرای اصل 44 گفت.

پیش از این اعلام شده بود وزارت راه از جمله وزارتخانه هایی است که در انتهای صف واگذارکنندگان شرکت های خود به بخش خصوصی و اجرا کنندگان اصل 44 قرار دارد.

حمید بهبهانی در گفتگو با فارس، در خصوص تسریع در اجرای سیاست های کلی اصل 44 در این وزارتخانه اظهار کرد: در تلاش هستیم تا روند خصوصی سازی و اجرای اصل 44 به بهترین نحو پیاده شود. نمونه آن نیز واگذاری بلوکی سهام تاید واتر است.وی افزود: در حقیقت با این اقدام 40 درصد از سهام سازمان بنادر و دریانوردی در بورس عرضه شد.

بهبهانی در مورد واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایر یا هما گفت: مشغول بررسی گزینه های مختلف هستیم. در وضع فعلی، این شرکت زیانده است و باید آن را به جایی برسانیم که خریداران سهام آن مطمئن باشند سود و منفعت می برند.

وزیر راه و ترابری در خصوص مشکلات اصلی واگذاری این شرکت تصریح کرد: یکی از مهم ترین موانع و مسائل پیش روی واگذاری هما، بحث یارانه بگیر بودن آن و پایین بودن بهای بلیت در ازای خدمات ارائه شده می باشد. بحث دیگر پرسنل زیاد این شرکت است که باید این دو موضوع را به نحوی حل کرد.

وی گفت: از جمله روش های دیگر افزایش ناوگان و سرمایه است که سبب سودده شدن این شرکت هواپیمایی خواهد شد. این موضوعات و موارد نیازمند شرکای قابل اعتماد است تا بتوانند هواپیما وارد کشور کرده و با افزایش سرمایه، هما را سودده نمایند.