آرشیو سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷، شماره ۲۳۸۷
ایران
۱۵

2 میلیون گردشگر؛ مهمان همدانی ها بودند

همدان - خبرنگار جام جم: ساکنان اولین پایتخت ایران امسال میزبان 2 میلیون گردشگر بودند که در بهار و تابستان از این شهر تاریخی بازدید کردند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان با اعلام این خبر به خبرنگار جام جم گفت: همدان بیش از 1700 اثر و بنای تاریخی و طبیعی دارد که این ویژگی استان را به یکی از دیدنی ترین مناطق گردشگری ایران و جهان مبدل کرده است.

اسدالله بیات با اشاره به آب و هوای فرحبخش همدان گفت: وجود مناطق ویژه ورزش های کوهنوردی و اسکی، مثل پیست اسکی تاریک دره و کوهستان میدان میشان و قله الوند، باتوجه به نزدیکی این مناطق به مرکز شهر موجب شده است که هر ساله بسیاری از ورزشکاران سراسر کشور به همدان سفر کنند.وی تصریح کرد: متاسفانه استعدادهای استان همدان برای جذب توریست، در فصل زمستان کم وبیش نادیده گرفته شده است که در چند سال اخیر و با برگزاری جشنواره بزرگ زمستانی، در تلاش هستیم که در فصل سرما نیز پذیرای میهمانان داخلی و خارجی باشیم.

وی از ثبت 510 اثر و بنای تاریخی استان همدان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و اضافه کرد: بسیاری از آثار تاریخی و فرهنگی همدان قابلیت ثبت در آثار ملی را دارد که در مرحله مطالعه و بررسی هستند.