آرشیو پنجشنبه ۵ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۶۹۹
بانک و بیمه
۱۲

وزیر تعاون می گوید:کاهش دغدغه های بانک مرکزی در مورد تعاونی های اعتبار

وزیر تعاون از نتایج تفاهم نامه سال گذشته وزارت تعاون و بانک مرکزی برای ساماندهی تعاونی های اعتبار گفت و خبر داد: هم اکنون بسیاری از تعاونی های اعتبار با اصلاح اساسنامه، فعالیت خود را براساس سیاست های پولی و بانکی بانک مرکزی تطبیق داده اند.

محمد عباسی در گفت وگو با خبرگزاری مهر در خصوص نتایج تفاهم نامه بانک مرکزی و وزارت تعاون برای ساماندهی تعاونی های اعتبار گفت: با توجه به اینکه برای ساماندهی تعاونی های اعتبار با بانک مرکزی تفاهم شده بود در حال حاضر کارها در حال انجام است و بسیاری از تعاونی ها با مراجعه به بانک مرکزی خود را با شرایط جدید تطبیق داده اند.

وزیر تعاون اظهار داشت: خوشبختانه با استقبال و همکاری تعاونی های اعتبار، در حال حاضر مشکل فعالیت تعاونی های اعتبار بر اساس ضوابط بانک مرکزی در حال حل شدن است و در این خصوص دغدغه های بانک مرکزی کاهش یافته است.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: هم اکنون بسیاری از تعاونی های اعتبار اساسنامه های خود را اصلاح کرده اند و فعالیت خود را بر اساس سیاست های پولی و بانکی کشور که توسط بانک مرکزی اعلام می شود تطبیق داده اند.

تشکیل تعاونی های اعتبار فقط با مجوز بانک مرکزی

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف مجوز فعالیت تعاونی ها چگونه خواهد شد؟ خاطر نشان کرد: مجوز فعالیت تعاونی های اعتبار مانند تمام تعاونی های کشور از سوی وزارت تعاون صادر خواهد شد، ولی تعاونی های اعتبار برای انجام کار مالی و اعتباری باید طبق ضوابط بانک مرکزی عمل و از آن نهاد نیز کسب مجوز کنند.

وزیر تعاون اخذ مجوز فعالیت تعاونی های اعتبار را از نهادهای گوناگون به دلیل رعایت شاخص های تخصصی در هر بخش اعلام کرد و گفت: به عنوان نمونه تعاونی هایی که در بخش فلزات فعال می شوند علاوه بر کسب مجوز از وزارت تعاون باید موافقت اصولی وزارت صنایع و معادن را نیز اخذ کنند.