آرشیو یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۱۷۵۳
نگاه سوم
۳۰
موسیقی

برگزاری همایش موسیقی ملی ایران در مازندران

نگاه سوم- فرهنگ خانه مازندران، به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس گروه موسیقی «شواش»، همایشی با عنوان «همایش موسیقی ملی ایران»، در روزهای چهارشنبه 21 اسفند، پنجشنبه 22 اسفند و جمعه 23 اسفند 87، در شهر ساری برگزار می کند.

در این همایش، گروه شمشال به سرپرستی حسین حمیدی از تهران، گروه مهر، به سرپرستی رمضانعلی بی طرف از سمنان، گروه شواش به سرپرستی احمد محسن پور، گروه ورشان به سرپرستی مرادعلی از ساری و گروه چاوش به سرپرستی نبی احمدی از آمل، برنامه هایی را اجرا خواهند کرد. سخنرانی استاد پرویز شهریاری و مرتضی غزنوی، شعرخوانی شاعران بومی سرا و فارسی گویی چون میرعبدالله عمادی، کیوس گوران، محمود جوادیان، علی هاشمی چلاوی، اصغر مهجوریان و اسدالله سیار و تجلیل از ده ها آهنگساز، شاعر و نوازنده از دیگر برنامه های این جشنواره است.

گروه «شواش» که تاکنون 19 آلبوم موسیقی را منتشر کرده است، بیش از بیست کنسرت در شهرها از جمله در کشور آلمان (82 و 87)، تالار وحدت تهران (85)، تالار وزارت کشور- تهران (87)، بابلسر (77)، سمنان (84 و 85)، فرهنگسرای شفق تهران (76)، تالار حرکت تهران (81)، دانشکده فنی تهران (73)، دانشگاه های امیرکبیر، شاهرود و شهر ساری، برگزار کرده است.

موضوع سخنرانی استاد پرویز شهریاری «رابطه موسیقی ایران و ریاضی در سده میانه» است.