آرشیو یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۱۷۵۳
حمل و نقل
۳۲

آمادگی فرانسه جهت همکاری در پروژه های حمل ونقل شهری تهران

مدیر ارشد شرکت فرانسوی ویولیا (Veolia) که از مهم ترین مجموعه های خدماتی فرانسه از جمله بزرگ ترین شرکت خدمات زیست محیطی این کشور به شمار می آید، در دیدار با معاون شهردار تهران آمادگی کامل کشورش را به منظور همکاری در اجرای پروژه های محیط زیست و حمل ونقل شهری پایتخت کشورمان اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در این دیدار نیکولانس دلانژ و مدیر ارشد این شرکت ضمن معرفی مجموعه مذکور اظهار کرد: با توجه به تجربه همکاری با پنج هزار شهرداری در پنج قاره دنیا آمادگی داریم در زمینه پروژه های حمل ونقل شهری و مدیریت ترافیک و آموزش موضوعات ترافیکی با شهرداری تهران همکاری کنیم.

وی در این ملاقات تشدید آلودگی هوا از جمله ازدیاد گاز کربنیک و co2 را از جمله پیامدهای افزایش ترافیک دانست و اضافه کرد: به منظور کنترل آلودگی هوا صرفا بهبود موتور وسایل نقلیه کفایت نمی کند، بلکه تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی و مدیریت ترافیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین در این دیدار مدیرعامل متروی تهران با توضیح وضعیت موجود راه آهن، شهری تهران و خطوط در دست ساخت مترو تصریح کرد: مطالعات پایه ای متروی تهران توسط شرکت های فرانسوی سیستراو سوفروتو انجام شده و سیستم موجود مجموعه ای از تجهیزات اصلی اروپایی و تجهیزات فرعی چینی است.

مهندس محسن هاشمی با اعلام آمادگی شرکت مترو جهت تامین اعتبار احداث خطوط جدید از طریق فاینانس، افزود: احداث 100کیلومتری خطوط جدید مترو در 5 سال آینده را در دستور کار داریم و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز به میزان 5میلیارد دلار، آماده ساخت سالانه 20کیلومتر خط جدید مترو هستیم.