آرشیو یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۱۷۵۳
حمل و نقل
۳۲

جلوگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی فاقد مجوز تاکسی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران اعلام کرد: برای کمک به مسافربرهای شخصی ساماندهی شده، مهلت تبدیل این خودروها به تاکسی برای آخرین بار تمدید شده و با پایان این فرصت کارت سوخت این مسافربرها باطل گردیده و نیروی انتظامی با آنها برخورد خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس حسین تیموری کرمانی با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی تهران بارها اعلام کرده ساماندهی مسافربرهای شخصی بدون اعمال نظارت های لازم و تایید صلاحیت رانندگان آنها می تواند ضربه سنگینی به حمل و نقل عمومی پایتخت وارد کند، گفت: از زمانی که دولت تصمیم به ساماندهی مسافربرهای شخصی گرفت، سازمان تاکسیرانی تهران هشدار داد تنها در صورتی با ورود این خودروها به سامانه تاکسیرانی موافقت می کند که صلاحیت اخلاقی و حرفه ای رانندگان آنها تایید شده باشد.

وی دلیل اتخاذ این تصمیم را عدم نظارت بر مسافربرهای شخصی از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور عنوان کرد و افزود: برای سازمان تاکسیرانی تهران رفاه حال مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است و اجازه نمی دهیم تحت عنوان مسافربر شخصی ساماندهی شده، برخی خودروها از سهمیه بنزین بیشتر استفاده کنند. در حالی که به دلیل نبود نظارت کافی از سوی طراحان این ایده، از خدمات رسانی مناسب به شهروندان شانه خالی کنند.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی تهران تنها بر عملکرد تاکسی ها نظارت دارد، خاطرنشان کرد: براساس تفاهم با ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور، آخرین مهلت برای تبدیل مسافربرهای شخصی ساماندهی شده از سوی وزارت کشور به تاکسی ها اعلام می شود و پس از پایان این فرصت، کارت سوخت این مسافربرها باطل می گردد.

به گفته مدیرعامل تاکسیرانی تهران براساس توافق صورت گرفته با ستاد مدیریت مصرف سوخت کشور خودروهای قبل از مدل 72 پس از طی مراحل اداری، تا پایان اسفندماه مهلت دارند تا در صورت احراز شرایط لازم و قبولی در آزمون تایید صلاحیت های موردنظر، جهت تحویل پلاک موقت تاکسی اقدام کنند.

خودروهای مدل 72 تا 79 تا پایان اسفندماه باید برای خرید نقدی و نیمه نقدی تاکسی اقدام کنند و مسافربرهای شخصی مدل 80 به بالاهم در صورت احراز صلاحیت تا پایان فروردین 88 برای تغییر رنگ مهلت دارند.