آرشیو سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۵
حوادث
۱۹

فروش فیلمهای عروسی مردم از سوی مرد عکاس

گروه حوادث: فردی که با دایر کردن آتلیه عکاسی و جلب اعتماد شهروندان ورامینی پس از تهیه عکس و فیلم از مجالس عروسی و جشن های تولد، اقدام به تکثیر و توزیع آنها می کرد، با هوشیاری پلیس ورامین شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ قاسم آبادی، فرمانده انتظامی ورامین با اعلام این خبر گفت: از آنجا که عکس و فیلم های خانوادگی با حیثیت و آبروی مردم در ارتباط است و هرگونه سوء استفاده از آنها موجب وارد آمدن خدشه به نظام خانواده می شود و لطمات جبران ناپذیری به بنیان خانواده وارد می کند، به همین منظور ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان ورامین با توجه به حساسیت موضوع، بازدید از صنف عکاسان و فیلمبرداران در سطح شهرستان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با تحقیقات و بررسی های صورت گرفته در این خصوص ماموران دریافتند فردی به نام علی اکبر با افتتاح یک باب آتلیه عکاسی و فیلمبرداری با جلب اعتماد مردم، اقدام به توزیع عکس های مجالس مختلف می کند.

سرهنگ قاسم آبادی تصریح کرد: این متهم به عنوان عکاس و فیلمبردار با حضور در مجالس عروسی، تولد و جشن ها پس از تهیه عکس و فیلم از مراسم اقدام به میکس و مونتاژ آنها می کرد و حین تحویل اقلام، به مشتریان و دادن اطمینان از حذف تمامی فایل ها با استفاده از ابزارهای مختلف، آنها را جهت تکثیر و توزیع به مکان دیگری منتقل می کرده است.

فرمانده انتظامی ورامین ادامه داد: ماموران پس از تحقیقات لازم، فرد مورد نظر را شناسایی و دستگیر کردند که در بازرسی از مغازه وی، یک دستگاه کپی رایانه و چند عدد فلش مموری کشف و ضبط شد.

قاسم آبادی افزود: متهم دستگیر شده در بازجویی ها اعتراف کرد، پس از میکس فیلم و چاپ عکس های عروسی و جشن تولد مشتریان، به آنها می گفته که همه فایل ها را از سیستم رایانه ای حذف کرده، در صورتی که قطعاتی از عکس و فیلم ها را در فایل های دیگر ذخیره می کرد و پس از مدتی، اقدام به توزیع آنها می کرده است.

رئیس پلیس ورامین ضمن بیان این که متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شده، به شهروندان هشدار داد قبل از عقد قرارداد جهت عکاسی و فیلمبرداری از مجالس خود به مراکز مورد اطمینان و اعتماد مراجعه کنند.