آرشیو سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۵
حوادث
۱۹

گروگان گیری و اخاذی از خانواده دختر ثروتمند حین خواستگاری

گروه حوادث: پسر جوانی که پس از طرح دوستی با دختر خانواده ای ثروتمند به بهانه خواستگاری به منزل آنها رفته بود، پس از گروگان گرفتن دختر و مادر، با همدستی دوستش علاوه بر اخاذی از آنها اموالشان را نیز ربود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، چندی پیش شکایتی مبنی بر اخاذی و گروگانگیری در شعبه 7 دادسرای ناحیه 10 هاشمی مطرح شد.

بنابراین گزارش، یکی از شاکیان که مادر خانواده بود در اظهارات خود به مفاخری، بازپرس شعبه 7دادسرای ناحیه 10 هاشمی گفت: چندی پیش دخترم با پسر جوانی آشنا شد و چند روز بعد از آشنایی پسر جوان به بهانه خواستگاری به منزلمان آمد.

شاکی افزود: ابتدا فکر می کردیم وی به خواستگاری دخترمان آمده در حالی که سارق بود.

وی ادامه داد: متهم به خاطر ثروت خانوادگی ما با دخترم طرح آشنایی ریخته بود و مرا و دخترم را با همدست دیگرش که ساعتی بعد در پی یک تماس تلفنی خود را به منزل ما رساند، گروگان گرفتند.

این زن همچنین عنوان کرد: آنها پس از گروگانگیری من و دخترم و سرقت میلیون ها تومان پول و جواهر و اشیای قیمتی ما را تهدید کردند اگر موضوع را به پلیس گزارش دهیم هر دوی ما را خواهند کشت. شاکی افزود: آنها پس از سرقت، ما را به حال خود رها و فرار کردند.

مفاخری بازپرس شعبه 7 دادسرای ناحیه 10 هاشمی، با اشاره به اظهارات شاکی پرونده گفت: با طرح این شکایت به ماموران دستور داده شد متهمان را شناسایی و دستگیر کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ماموران با تحقیقات گسترده خود موفق شدند هر دو متهم را شناسایی و در حین فرار دستگیر کنند.

وی افزود: متهمان در بازجویی های خود به چند فقره سرقت و اخاذی و گروگانگیری اعتراف کردند.

مفاخری در پایان گفت: با دستور قضایی و صدور قرار قانونی برای متهمان آنها روانه زندان شدند و تحقیق برای دیگر جرایم و کشف اموال مسروقه همچنان در دستورکار ماموران قرار دارد.