آرشیو سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۵
حوادث
۱۹

انهدام باند قاچاق سوخت در کردستان

گروه حوادث: پلیس آگاهی با انجام یک عملیات ضربتی در مناطق حساس مریوان موفق به انهدام اعضای گروه قاچاق سوخت و کشف فرآورده های نفتی شد.

سرهنگ قنبری، رئیس پلیس آگاهی استان کردستان با اعلام این خبر در خصوص جزئیات این عملیات گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در پلیس آگاهی و پس از چندین نشست تخصصی، رزمایش منطقه ای مبارزه با قاچاق سوخت با توجه به موقعیت شهرستان مریوان به اجرا درآمد.

هدف عمده رزمایش ناامن کردن عرصه فعالیت قاچاقچیان بود که با به کارگیری حداکثر توان عملیاتی و بهره گیری از کار اطلاعاتی و استفاده از تجربیات گذشته فعالیت شبکه های عمده قاچاق تحت کنترل قرار گرفت و با انجام گشتزنی مداوم و شبانه روزی در محورهای فرعی و آلوده به قاچاق و تزریق نیروهای کمکی، طرح با موفقیت هر چه تمام به انجام رسید که نتیجه آن بازتاب گسترده ای در منطقه داشت به گونه ای که میزان فعالیت قاچاقچیان تا حد قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرد.

سرهنگ قنبری در ادامه افزود: در این عملیات که با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی به انجام رسید در شهرستان یاد شده هزاران لیتر انواع فرآورده های نفتی کشف و ضبط شد.

وی در خاتمه عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی پلیس آگاهی در سال 88 مبارزه با قاچاق کالااز اولویت های این پلیس محسوب می شود و کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق با تمام توان خود و با همکاری مستمر و سازنده مردم درصدد برخورد قاطع با عوامل قاچاق و به حداقل رساندن این پدیده شوم هستند.