آرشیو سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۵
رسانه
۳

شبکه 3 در انتظار «چیزی شبیه معجزه»

گروه رسانه: با پایان یافتن ساخت چیزی شبیه معجزه، این تله فیلم در نوبت پخش از شبکه 3 سیما قرار گرفت.

«چیزی شبیه معجزه» را عبدالحسن برزیده کارگردانی کرده و فیلمنامه اش را مهدی کیا به رشته تحریر درآورده است.

داستان این فیلم در یک آپارتمان اتفاق می افتد که 3 خانواده درآن ساکن هستند و هر کدام از آنها در زندگی درگیر ماجرایی است. یکی از ساکنان این آپارتمان، آقا مصطفی نام دارد که نقش او را احمد نجفی بازی می کند.

آقا مصطفی با بیماری لاعلاجی دست به گریبان است، اما مهم تر از بیماری، عذاب وجدان است که او را آزار می دهد. او چند سال پیش، تصادف کرده و از صحنه جرم فرار کرده است... خانواده دوم آپارتمان، زن و شوهری جوان هستند که از لحاظ مالی وضع خوبی دارند، اما مرد خانواده (شهرام پوراسد) همه فکرش درآمد بیشتر است و همسرش (سحر زکریا) می کوشد همسرش را وادار کند به چیزهایی دیگر هم در زندگی فکر کند.

خانواده سوم هم زن و شوهری جوان هستند که زندگی خوب و عاشقانه ای دارند؛ زن(مهسا کرامتی) مجری برنامه کودک و در آستانه مادر شدن است، اما از عارضه قلبی رنج می برد؛ به همین دلیل پزشک به او یادآوری کرده است که وضع حمل راحتی نخواهد داشت...

از عواملی که در ساخت این تله فیلم همکاری دارند، می توان به تهیه کننده امیرعباس کنی، مدیر تولید: مسعود دلیری، تصویربردار: مسعود اسلامی، صدابردار: منصور شهبازی، طراح گریم: مجید اسکندری و طراح صحنه و لباس: مهری عطایی اشاره کرد.

ابراهیم برزیده، پیمان مقدمی و طاهره اعلایی دیگر بازیگران این تله فیلم هستند که مقابل دوربین رفته اند.

به گزارش سیمافیلم، صداگذاری چیزی شبیه معجزه توسط روح الله انصاری انجام شده است. از طرفی جلوه های ویژه که عمده ترین بخش آن مربوط به کروماکی برخی سکانس هاست، توسط علی داوودی مراحل نهایی خود را طی کرده و به گروه تولید تحویل داده شده و امیر رجبی نیز برای آن موسیقی ساخته است.

در حقیقت این فیلم با محور قرار دادن3 خانواده متفاوت، نگاهی متفاوت دارد به نمود مفاهیمی چون تولد و مرگ در زندگی هر یک از آنها.