آرشیو دوشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۶۲
شهرستان ها
۱۱

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان: باغ های مدرن در روستاهای کاشان ایجاد می شود

کاشان- خبرنگارکیهان:مدیر جهاد کشاورزی کاشان از ساخت 20 باغ مدرن در 20روستای این شهرستان خبر داد.

جواد امان پور در جلسه شورای اداری کاشان افزود: 13باب از این باغها در 13روستای 3 بخش این شهرستان که در جریان سیل تیرماه 86 زیان های زیادی به آنها وارد کرده، ساخته خواهد شد.

وی گفت: بقیه باغها نیز در روستاهای دیگر شهرستان با حداکثر عملکرد ساخته می شود.

وی سطح این باغها را 800 هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: ساخت این باغها کار بسیار بزرگی است که به حمایت همه مسئولان و بویژه مردم روستاها نیازمندیم.

وی یادآور شد: با ساخت این باغها، تحول بزرگی در بخش کشاورزی شهرستان ایجاد شده و باغهای سنتی به باغهای مدرن با آبیاری مکانیزه و حداکثر تولید تبدیل خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان تصریح کرد: اگر میانگین تولید انار در این منطقه را 25 تن در هکتار بگیریم در این باغ ها که بخشی از آنها به انارستان اختصاص دارند این میانگین به 40 تن در هر هکتار خواهد رسید.

امان پور از موفقیت جهاد کشاورزی این شهرستان در ساخت باغ 400 هکتاری شهر برزک از توابع کاشان خبر داد و خاطرنشان کرد: ایجاد این باغ با آبیاری تحت فشار و به صورت مدرن الگویی برای دیگر شهرهای استان اصفهان شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح که از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهوری به این شهرستان بود، حداقل دو سوم باغهای سنتی برزک به خارج از شهر منتقل شده و به باغهای مدرن تبدیل می شوند.