آرشیو چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۰۹
شهرستان ها
۱۴

فرماندار اردبیل خبر داد:بهره مندی25 روستای اردبیل از آب شرب سالم

اردبیل-خبرنگاررسالت:

فرماندار اردبیل گفت: در چهار سال گذشته و در طول خدمات دولت نهم25 روستا در اردبیل از نعمت آب شرب سالم بهره مند شدند.

یوسف اکبری در جلسه کمیسیون بررسی آب اردبیل اظهار داشت: برای اجرای این تعداد پروژه آبرسانی روستایی دولت23 میلیارد و420 میلیون ریال اعتبار هزینه کرده است.

وی بهره مندی از آب سالم و بهداشتی را حق مسلم روستاییان اعلام کرد و افزود: دولت نهم بر مبنای شعار عدالت نگاه خاص به مناطق روستایی و محروم داشته است و سعی شده است در چهار سال گذشته روستاییان از نعمت آب، برق، تلفن و حتی گاز طبیعی بهره مند شوند.

فرماندار اردبیل گفت: در بخش آبرسانی امسال12 میلیارد و250 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است که قرار است با این میزان اعتبار کار آبرسانی به19 روستا در شهرستان اردبیل انجام شود.

اکبری از در حال احداث بودن4 مجتمع آبرسانی در شهرستان اردبیل خبر داد و افزود: با عنایت دولت اصولگرای نهم چهار مجتمع آبرسانی شهید برزگر، کسایی، آتشگاه و کنسول کندی هم اکنون در این شهرستان در دست اجراست.

وی ادامه داد: با احداث این چهار مجتمع بزرگ آبرسانی43 روستا در اردبیل از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

اکبری افزود: این طرح ها هم اکنون با پیشرفت فیزیکی70 درصد در دست اجراست که با تکمیل و راه اندازی آنها نیازمندی آب روستایی و مشکلات روستانشینان در این زمینه به حداقل می رسد.

فرماندار اردبیل با اشاره به اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام از اولویت های کاری امسال است خواستار تعیین تکلیف نهایی عملیات آبرسانی به برخی روستاهای مشکل دار در این زمینه شد.

وی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان اردبیل خواست از جابه جایی اعتبارات بدون اطلاع و هماهنگی فرمانداری خودداری کنند.

مشاور استاندار اردبیل اولویت خدمت رسانی را در دولت دهم نیز بیشتر معطوف و متوجه روستاها اعلام کرد و افزود: اولویت ما در حوزه آب توجه به مناطق روستایی است که فاقد آب مشروب هستند.

اکبری در پایان اظهار داشت: در دولت دهم سعی خواهد شد مشکل آب شرب روستاها به صفر برسد.