آرشیو چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۰۹
شهرستان ها
۱۴

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل:اردبیل از کمترین خون آلوده برخوردار است

اردبیل-خبرنگاررسالت:

مدیرکل پایگاه منطقه ای انتقال خون استان اردبیل گفت: در سطح کشور، استان اردبیل از کمترین خون آلوده برای اهدا به بیماران نیازمند برخوردار است.

حبیب حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با مراقبت های دقیق و آزمایشات مختلف و نیز نگهداری مواد خونی در واحدهای قرنطینه و سردخانه ها با کمترین آلودگی ها مواجه هستیم به طوری که شاید در طول سال به تعداد انگشت شماری آلودگی خونی را شاهد باشیم.

وی به فعالیت واحد آزمایشگاه و کنترل کیفی خون اردبیل اشاره کرد و گفت: خون های اهدایی از سوی مردم با تائیدیه اعتباریRUN، آزمایشات غربالگری و نیز کنترل این خون ها از نظر حجم هموگلوبین، همولیز، پروتین، پروتین توتال و آلودگی های میکروبی دقیقا مورد مراقبت و کنترل قرار می گیرد.

حبیب زاده نظارت بر نحوه تمیز کردن و ضدعفونی کردن آزمایشگاه و سایر اقدامات فنی،ایمنی و بهداشتی خون های اهدایی را یادآور شد و افزود: پرسنل این اداره کل با تشکیل پروندهای بهداشتی به صورت مرتب و مستمر تحت واکسیناسیون علیه بیماری هپاتیتB قرار می گیرند. وی در ادامه به فعال بودن اتوبوس سیار خون گیری در سطح شهرستان ها اشاره کرد و گفت: اجرای منظم برنامه خون گیری از طریق تیم های سیار در هر هفته و مجموعا اجرای54 مورد تیم سیار خون گیری موجب شده سالانه بیش از2 هزار واحد خون از طریق همین تیم ها جمع آوری شود.