آرشیو چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۰۹
شهرستان ها
۱۴

معاون استاندار اردبیل:دولت نهم برای اردبیل خوش یمن و پربرکت بود

اردبیل-خبرنگاررسالت:

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل گفت: روی کار آمدن دولت نهم و اجرای صدها پروژه عمرانی و اقتصادی در استان اردبیل برای این خطه خوش یمن و پربرکت بود.

فیروز احمدی در جمع اهالی روستای نیار اردبیل اظهار داشت: در طول عمر دولت نهم بیش از258 پروژه در فصول مختلف در سطح استان اردبیل اجرا شد که مهمترین این طرح هاآغاز ساخت پتروشیمی اردبیل با5 هزار میلیارد ریال اعتبار بود.

وی به اجرای15 درصدی این پروژه ا شاره کرد و گفت: با همت بخش خصوصی و جدیت مسئولان استان اردبیل این پروژه تا پایان دولت دهم آماده بهره برداری خواهد شد.

احمدی اجرای نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان و بهره برداری از فاز اول آن با صرف593 میلیون ریال را یادآور شد و گفت: در کنار این پروژه ها38 سالن ورزشی با150 میلیارد ریال در طول چهار سال گذشته اجرا شده است.

احمدی افتتاح ورزشگاه20 هزار نفری علی دایی و6 هزار نفری حسین رضازاده را به عنوان نگین ورزشگاه های استان از دیگر افتخارات ماندگار دولت نهم برشمرد و افزود: در این دولت مجتمع نساجی سبلان با صرف200 میلیارد تومان اعتبار توسط بخش خصوصی اجرا شد که هم اکنون با رفع برخی مشکلات به تولید خود ادامه می دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل به صرف800 میلیارد ریال اعتبار در بخش زیربنایی بویژه حوزه راه و ترابری استان اشاره کرد و اجرایی شدن راه اردبیل به سرچم، تسریع در عملیات اجرایی راه آهن، تکمیل قسمت عمده ای از جاده پونل به خلخال، جاده مشکین شهر - مغان، ایجاد باند فرودگاه دوم اردبیل، پوشش کامل برنامه های صدا و سیما و راه اندازی مرکز آپلینگ، شروع فاز مطالعات اکتشاف نفت مغان و احداث دانشکده کشاورزی مشکین شهر از دیگر پروژه هایی عنوان کرد که در طول خدمات دولت نهم اجرایی شده و یا در حال اجراست.

وی به مصوبه دولت در راه اندازی دانشگاه صنعتی اشاره کرد و گفت: با همت استاندار اردبیل دانشگاه صنعتی اردبیل امسال با پذیرش دانشجو در یک ساختمان استیجاری کار خود را آغاز خواهد کرد و عملیات اجرایی ساختمان این دانشگاه نیز به سرعت در حال انجام است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل به علاقه و الفت رئیس جمهور و تعلق خاطر او به این دیار اشاره کرد و افزود: این امر سبب شد که رئیس جمهور در چهار سال خدمت خود چهار بار به اردبیل سفر کند و با یک نگاه خاص مشکلات و تنگناهای این استان را برطرف کند.