آرشیو چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۰۹
شهرستان ها
۱۴

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی:تصادفات جاده ای آذربایجان غربی فقط یک درصد کاهش یافته است

ارومیه-خبرنگاررسالت:

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با اشاره به وقوع بیش از2 هزار فقره تصادف در جاده های استان از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: میزان تصادفات جاده ای در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تنها یک درصد کاهش یافته است.

علی اشرف رضایی در یک نشست خبری با طرح این موضوع اظهار کرد: با این میزان کاهش، اختلاف آمار مقایسه ای تصادفات جاده ای استان با سال گذشته تنها12 فقره است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست سال گذشته 2 هزار و143 فقره تصادف در جاده های استان به وقوع پیوسته بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی تعداد تصادفات فوتی و جرحی را در سال جاری به ترتیب172 فقره و871 فقره عنوان و تصریح کرد: تعداد تصادفات فوتی و جرحی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به ترتیب3/36 درصد کاهش یافته است. اشرف رضایی اذعان داشت: در پنج ماه سال جاری87 فقره تصادف ناوگان مسافربری به وقوع پیوسته است که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته100 فقره بود که این میزان در سال جاری13 درصد کاهش نشان می دهد.

این مقام مسئول به میزان جرایم صادره در سال جاری اشاره کرد و گفت: مبلغ اعمال جریمه قانون تخلفات در سال جاری41 میلیارد و685 میلیون و400 هزار ریال است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته11 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون3 هزار و911 فقره خودرو و2 هزار و828 دستگاه موتورسیکلت در سطح استان توقیف شده است.

اشرف رضایی از اجرای طرح کنترل مردمی و ایجاد سیستم روشنایی تقاطع هایT شکل خبر داد و گفت: در اجرای طرح سیستم روشنایی تقاطع از چراغ های ال دی و خورشیدی استفاده می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی افزود: تا پایان مهرماه سال جاری دوربین سرعت سنج ثابت در24 نقطه از راه های استان نصب می شود.