آرشیو یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۱
بازار دیجیتال
۲۵

محدودیت مخابراتی در ارائه اطلاعات

معاون فنی سازمان نقشه برداری از راه اندازی 113 ایستگاه گیرنده ماهواره ای در کشور خبر داد و گفت: این در حالی است که به دلیل محدودیت های خدمات مخابراتی امکان ارائه اطلاعات به صورت Online و به روز وجود ندارد. هادی واعظی در گفت وگو با «مهر» به کاربردی کردن فناوری های نوین در سازمان نقشه برداری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سازمان نقشه برداری تنها ارگان متولی اطلاعات مکانی و تولید نقشه در کشور است از این رو نیاز است تا با به کارگیری فناوری های روز دنیا در حوزه نقشه برداری، برنامه های خود را اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان در این راستا در سال های اخیر از حالت آنالوگ به «رقومی» تبدیل شده است، افزود: این امر موجب کاربردی کردن فناوری های نوین در تولید نقشه ها شده است.

واعظی، نصب گیرنده های ماهواره ای در 113 ایستگاه را از جمله این اقدامات ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 113 ایستگاه گیرنده ماهواره ای در مناطق مختلف کشور راه اندازی کرده ایم. این ایستگاه ها مجهز به دستگاه های خاصی هستند که قادر به مشاهده و ثبت اطلاعات ماهواره های GPS به صورت Online هستند. همچنین به دلیل دارا بودن سنسورهای خاصی می توانند مسائل هواشناسی و جابه جایی های زمین را رصد کنند. این اطلاعات در مطالعات لرزه نگاری کاربرد دارند.

وی با بیان اینکه این سازمان همواره با محدودیت های خدمات مخابراتی مواجه بوده است، ادامه داد: این سازمان قادر است کلیه اطلاعات ایستگاه ها را پردازش کند و به صورت online در اختیار کاربران قرار دهد؛ ولی به دلیل محدودیت های مخابراتی و پهنای باند با مشکلاتی در این زمینه روبه رو هستند.