آرشیو یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۱
بازار دیجیتال
۲۵

خراب شدن یک سوم لپ تاپ ها در سه سال اول

براساس بررسی انجام گرفته برروی دوام لپ تاپ ها، به طور متوسط 31درصد از این رایانه های قابل حمل، ظرف سه سال اول از خریداری شدن، دچار خرابی شامل خوب کار نکردن و مشکلات تصادفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق بررسی Squaretrade، لپ تاپ های ایسوز، توشیبا و سونی ممکن است از مک بوک ها با دوام تر باشند، اما دارندگان لپ تاپ بسیاری بدون درنظر گرفتن برند، در عرض چند سال با مشکلاتی روبه رو خواهند شد.

درست کار نکردن به تنهایی 20درصد مشکل لپ تاپ ها را طی سه سال نخست تشکیل می دهد. بررسی سالانه این شرکت از دارندگان لپ تاپ در سال گذشته دارای نتایج مشابهی بود که طبق آن یک سوم پاسخ دهندگان وجود مشکلات سخت افزاری در رایانه شان را عنوان کرده بودند.

طبق اعلام Squaretrade، بین میزان استفاده از لپ تاپ و امکان خرابی آن ارتباط وجود دارد. نت بوک ها از لپ تاپ ها هم بیشتر دچار مشکل شده و درست کار نکردن آنها پس از یک سال، 20درصد بیشتر از لپ تاپ های گران تر است.

بر اساس پیش بینی ها، میزان درست کار نکردن نت بوک ها ظرف سه سال اول، در مقایسه با 21درصد برای لپ تاپ های معمولی و 18درصد برای نوت بوک های گارانتی دار به 25درصد خواهد رسید.