آرشیو یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۱
بورس - شرکت ها
۱۰
نگاه تکنیکال

مخابرات ایران - گروه بهمن

فرید هلالات

در خصوص سهام شرکت مخابرات ایران قله جدید قیمت نتوانسته است به مقاومت قله 218 تومان دست یابد و در محدوده 206 تومان با تشکیل کندل Hanging Man برگشت قیمت را در دستور کار خود قرار داده است.

در شرایط فعلی قیمت حمایت مهمی را در محدوده 170 تومان در پیش روی دارد. در این محدوده خط میانه چنگال اندروز در محدوده حفره تاریخی 170 تومان قرار دارد. این در حالی است که میانگین متحرک 200 روزه در این محدوده بر اهمیت سطح حمایتی 170 تومان می افزاید.

در صورت شکسته شدن حمایت 170 تومان حمایت های پیش روی فروشندگان سهام شرکت عبارتند از: 156 تومان، 148 تومان و 134 تومان. چنانچه 156 تومان رو به پایین شکسته شود، احتمال شکسته شدن 148 تومان نیز بالاخواهد رفت. این در حالی است که قیمت از کانال قبلی خارج شده و در محدوده 134 تومان به سبب خط حمایتی کانال فرضی مجاور با حمایت مهمی رو به رو است. اما در خصوص سهام گروه بهمن، سیگنال Top Failure Swing در اسیلاتور شاخص قدرت نسبی دریافت می شود. این در حالی است که قیمت در محدوده فعلی با مقاومت 9 درصد فیبوناچی بلند مدت رو به رو است و احتمال شکسته شدن 138 تومان رو به بالاکمتر از افت آتی قیمت است.

بر اساس آنچه گفته شد، احتمالابازار در جهت تصحیح صعود قبلی در نوسان خواهد بود. حمایت های پیش روی فروشندگان سهام شرکت عبارتند از: 115 تومان، 104 تومان، 95 تومان، و 86 تومان.

تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.