آرشیو پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸، شماره ۲۷۵۹
سیاسی
۲

آیت الله مکارم شیرازی: با بی قانونی آتش فتنه خاموش نمی شود

گروه سیاسی: آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که دستگاه قضایی باید مجرمان را به کیفر برساند، ادامه داد: کار خلاف قانون، کسی را به جایی نمی رساند. نباید بهانه به دست افراد داخلی و حربه به دست دشمن خارجی داد.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب در روز 19 دی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند حرکات خودسرانه نباشد و به قوانین عمل کنید. این سخن بسیار مهمی است چرا که اگر بی قانونی بر یک جامعه حاکم شود، این جامعه رو به هرج و مرج می رود و آتش فتنه خاموش نخواهد شد.

مکارم شیرازی ادامه داد: در آیه 8 سوره مائده آمده است اگر با یک جمعیت دشمنی دارید، قانون و عدالت را رعایت کنید و درباره دشمن هم نباید بی قانونی صورت گیرد.

این استاد درس خارج فقه حوزه در این خصوص با استناد به آیه 25 سوره حدید، گفت: اگر می خواهید عدالت را اجرا کنید، بر دوست و دشمن و مسوول و غیرمسوول اجرا کنید، چون کار خلاف قانون به جایی نمی رسد. وی با اشاره به این که دستگاه قضایی باید مجرمان را به کیفر برساند، ادامه داد: کار خلاف قانون کسی را به جایی نمی رساند، نباید بهانه به دست افراد داخلی و حربه به دست دشمن خارجی داد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن سخنان برخی علمای وهابی و مطبوعات عربستان سعودی در اهانت به آیت الله سیستانی گفت: آیت الله سیستانی یکی از مراجع معروف شیعه است و حمله به ایشان حمله به همه مراجع، جهان شیعه و نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این که طبق روایات، کسی حق ندارد افرادی را که اهل قبله هستند و به سوی قبله نماز می خوانند به کفر متهم کند، ادامه داد: ما هم می توانیم شما را به کفر متهم کنیم ولی با این کارها به کجا خواهیم رسید.