آرشیو چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۲۷۹۱
اقتصادی
۴

با راه اندازی اولین سامانه هوشمند مسکن و ساختمان زمان دسترسی مردم به اطلاعات مسکن کوتاه می شود

گروه اقتصاد: اولین سامانه هوشمند اطلاع رسانی مسکن و ساختمان و تعمیر و نگهداری قرار است بزودی راه اندازی شود.

در مرحله اول راه اندازی این سامانه که نیمه دوم اسفند صورت می گیرد، ابتدا اطلاعات واحدهای صنفی مربوط به مشاورین املاک و تعمیر و نگهداری گنجانده خواهد شد اما تا پایان سال 90 حدود 48 محصول در زمینه های فرهنگی و آموزشی، کامپیوتر، سفر، اشتغالزایی بومی، استحکام حوزه مدیریت، صنایع دستی و کشاورزی و احیای خوشه صنعتی نیز به این مجموعه افزوده می شود.

مجریان این سامانه می گویند: براساس تحقیقات انجام شده به دلیل آن که ضریب نفوذ اینترنت در جامعه برخلاف آمار قابل توجه کاربران پایین است و کاربران اینترنت به صورت کاربردی از آن استفاده نمی کنند، در نتیجه راه اندازی این سامانه با استفاده از تلفن به روش بسیار ساده می تواند فاصله میان ارائه کنندگان خدمات و مصرف کنندگان آن را کوتاه کند و باعث کاهش هزینه ها و بار ترافیکی در سطح شهر شود.

به گزارش خبرنگار ما، طاهر جمالی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی انجمن انبوه سازان مسکن دیروز در جمع خبرنگاران در این باره گفت: این سامانه به منظور اطلاع رسانی در زمینه معاملات املاک و ساختمان، تعمیر، نگهداری و دسترسی راحت مردم به اطلاعات خدمات اصناف مختلف شغلی راه اندازی می شود.

به گفته وی، سامانه معاملات املاک و ساختمان نیمه دوم اسفندماه پاسخگوی تماس های مردمی روی خط هوشمند (9092301292) خواهد بود اما به صورت رسمی در فروردین با حضور برخی مقامات افتتاح می شود.

مجری سامانه هوشمند اطلاع رسانی مسکن و ساختمان ایران افزود: همشهریان تهرانی می توانند با گرفتن یک تماس تلفنی ملک مورد نظر خود را برای خرید، فروش، رهن یا اجاره فایل کنند و به ثبت برسانند. به گفته جمالی، این سامانه می تواند به صورت خودکار فایل ها را کمتر از یک ساعت در اختیار مشاوران املاک برتر و صاحب صلاحیت تهران که به صورت محدود ثبت نام شده اند، قرار دهد و پس از نهایی شدن فایل ها از سوی مشاوران املاک برای عقد قرارداد با متقاضیان تماس گرفته می شود.

وی با اشاره به این که این کار برای اولین بار در ایران صورت می گیرد، گفت: این سامانه ابتدا در شهر تهران شروع به کار می کند و سپس در کل کشور در صورت فراهم آمدن بستر لازم راه اندازی می شود