آرشیو دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۷۵
سیاسی
۲

تظاهرات گسترده مردم امریکا علیه سیاست های اوباما

هزاران نفر از مردم سراسر امریکا در اعتراض به قوانین مهاجرتی این کشور تظاهرات گسترده ای را برپا کردند و خواستار برخی اصلاحات در نظام سخت مهاجرتی امریکا شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تظاهرات کنندگان در «لاس وگاس» در مقابل یک ساختمان دولتی جمع شدند و شعارهایی ضددولتی سر دادند. برخی از معترضان پرچم های امریکا را تکان می دادند و برخی دیگر نیز علامت هایی به دست داشتند که بر روی آنها شعارهایی چون «از هم گسستن خانواده های ما را متوقف کنید»، «اصلاحات همین حالا» و «کارگران، پرداخت کنندگان مالیات، رای دهندگان» نوشته شده بود.

حدود 3 هفته پیش نیز ده ها هزار نفر دیگر از مردم امریکا در مقابل کاخ سفید تجمع کرده بودند تا به این وسیله کنگره را تحت فشار قرار دهند اصلاحاتی را در قوانین مهاجرتی این کشور اعمال کند. این گزارش افزود: رئیس جمهور امریکا در طول رقابت های انتخاباتی خود متعهد شده بود تا اصلاحاتی را در قوانین مهاجرتی این کشور اعمال کند، اما مطرح شدن اولویت های داخلی دیگر در برنامه کار وی، باعث شد تا تلاش ها برای قانونی کردن مهاجرت به امریکا و پیش رو قرار دادن راهی ساده تر برای کسب تابعیت امریکا به تعویق بیفتد.