آرشیو دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۷۵
اجتماعی
۴

معاون علمی رئیس جمهور خبر داد

اختصاص 30 میلیارد تومان پژوهانه به دانشجویان دکترا

گروه اجتماعی اعتبار اجرای طرح پژوهانه دانشجویان دکترا امسال از 20 میلیارد تومان به 30 میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار «ایران»، معاون علمی رئیس جمهور روز گذشته در نشستی خبری با بیان این مطلب گفت: طرح اعطای پژوهانه با چندین هدف پایه گذاری و آئین نامه اجرایی برای آن تدوین شد که طبق آن وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری داشتند. بر این اساس، در مجموع یک هزار و 320 دانشجو از دانشگاه ها مشمول این طرح می شوند. نسرین سلطان خواه افزود: اعطای پژوهانه به دانشجویان دکترا از سال گذشته آغاز و در سال 88 کار پرداخت این پژوهانه به تمامی دانشجویان واجد شرایط انجام شد.

پژوهانه به دانشجویانی تعلق می گیرد که امتحان خود را داده و از طرح خود دفاع کرده و آماده شروع تحقیقات هستند.

وی با بیان این که به هر دانشجو 5 میلیون تومان اختصاص می یابد، گفت: دانشگاه ها موظف بودند این مبلغ را در سه مرحله به دانشجویان پرداخت کنند. معاونت علمی نیز سال گذشته 15 میلیارد تومان از مجموع 20 میلیارد تومان را در وجه دانشگاه ها واریز کرده است. سلطان خواه خاطرنشان کرد: در سال جدید پرداخت پژوهانه دانشجویان دکترا در دو مرحله نیمه اول سال و در پایان سال انجام می شود.

معاون علمی رئیس جمهور همچنین از برگزاری نخستین نمایشگاه زیست فناوری از سوی این معاونت خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور شرکت های دانش بنیان در حوزه زیست فناوری و 13 کشور دنیا، 24 تا 26 فروردین ماه در تهران برگزار می شود.