آرشیو دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۷۵
اجتماعی
۴

گزیده اخبار

وضعیت رستوران های بین راهی قابل قبول نیست

استاندار تهران از وضعیت نابسامان رستوران های بین راهی خبر داد و گفت: رستوران های متخلف هیچگونه هزینه ای در برابر تخلفات خود پرداخت نمی کنند. مرتضی تمدن با بیان این که میزان کنترل و نظارت بر اماکن عمومی و رستوران های بین راهی در حد قابل قبول نیست، اظهار داشت: وضعیت رستوران ها، نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی بین راهی کشور مناسب نبوده و تاسف بار است. مردم از غذاهای مانده و فاسد برخی از این رستوران ها ناراضی هستند، اما میزان رضایت آنان از مجتمع های تفریحی بین راهی در ایام نوروز در حد مطلوب بود، بنابراین در سال جاری تلاش می کنیم تعداد مجتمع های تفریحی بین راهی را با حمایت بخش خصوصی افزایش دهیم تا مسافران با خاطری آسوده از غذا و امکانات بین راهی استفاده کنند.

اجرای نرخ های جدید بلیت اتوبوس از ابتدای اردیبهشت

نرخ های جدید بلیت اتوبوس در پایتخت از اواخر هفته آینده با به روزرسانی دستگاه های کارتخوان بلیت الکترونیک، اجرایی می شود. معاون بهره برداری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان این مطلب گفت: نرخ بلیت اتوبوس در سال جاری از سوی فرمانداری تهران 25 تومان تایید شده که با توجه به طول خطوط و مسافت طی شده، از مسافران یک تا چهار بلیت اخذ می شود. اکبر عربی افزود: براساس مصوبه شورای شهر برای مسیرهای تا هفت کیلومتر، هفت تا 12 کیلومتر، 12 تا 16 کیلومتر و بیشتر از 16 کیلومتر، به ترتیب یک تا چهار بلیت از مسافران دریافت می شود.

فاطمه، زهرا، امیرعلی و امیرحسین، اولین ها در انتخاب اسم برای نوزادان تهرانی

شهروندان استان تهران بیشتر از هر اسمی برای نوزادان پسر اسامی «امیرعلی و امیرحسین» و برای نوزادان دختر خود، نام های «فاطمه و زهرا» را برمی گزینند.

سیداحمد قشمی مدیرکل ثبت احوال استان تهران گفت: انتخاب این اسامی در میان دیگر اسامی نوزادان بیشترین فراوانی را دارد.