آرشیو دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۷۵
ایران زمین
۲۳

برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستان ها

یزد نمایش موزیکال «یک دختر یک سرباز» به نویسندگی محمدرضا کوهستانی و کارگردانی محسن جاور در یزد کلید خورد.

این نمایش تا27 فروردین ماه در سالن نمایش شرف الدین علی واقع در خیابان امام خمینی (ره)، نرسیده به میدان امیرچخماق با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به روی صحنه می رود. این نمایش ویژه نوجوانان و کودکان نوشته و تهیه شده است و هر شب از ساعت 30/20به مدت یک ساعت و 30 دقیقه اجرا می شود. موضوع این نمایش داستان کودکی است که در تخیل خود به کمک عروسک ها و اسباب بازی هایش غولی را شکست می دهد. این نمایش به صورت رایگان برای نهادهای کانون اصلاح و تربیت و آموزش و پرورش استثنایی استان یزد در سه سانس اجرا شود.

قم دوره های حفظ موضوعی قرآن کریم برای نخستین بار در کشور از سوی جامعئ القرآن کریم قم برگزار می شود. برای این منظور کتابی با عنوان «درس نامه حفظ موضوعی» به قلم حجت الاسلام حکیمی و به سفارش جامعئ القرآن کریم نوشته شده و در دوره های حفظ موضوعی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

ساری همایش نیما و میراث نو امسال در استان مازندران برگزار می شود. این همایش 28اردیبهشت در محل دانشگاه مازندران آغاز می شود و در روز دوم این همایش یک تیم 200نفره از محل موزه و خانه نیما در یوش بازدید خواهند کرد. تاکنون 180 مقاله ادبی به دبیرخانه همایش نیما و میراث نو ارسال شده که 80 مقاله برتر در قالب سه مجموعه در دست چاپ است.