آرشیو پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۹، شماره ۴۵۴۱
ایران اقتصادی
۷

ارائه سبد رمضان با تخفیف 20 درصد

معاون وزیر بازرگانی از ارائه سبد کالایی ماه مبارک رمضان شامل چهار کالای اساسی برنج، روغن، شکر و مرغ به شش میلیون خانوار کارمندی با قیمت 20 درصد ارزان تر از بازار خبر داد. محمد علی ضیغمی در خصوص تنظیم بازار ماه مبارک رمضان گفت: برای تامین کالاهای اساسی مردم در ایام ماه مبارک رمضان سبد کالایی با قیمت متعادل بین کارمندان عرضه می شود.

وی با بیان این که قیمت این سبد کالایی 15 تا 20 درصد ارزان تر از قیمت بازار است، گفت: این سبد شامل برنج، روغن، شکر و مرغ است که از طریق شبکه های تعاونی کارمندان و فرهنگیان، فروشگاه های اسکاد، اتکا و فروشگاه های فرهنگیان بین شش میلیون خانوار توزیع می شود.

وی در پاسخ به این سوال که اعتبارات این سبد کالایی از کجا تامین می شود، گفت: اعتبار این سبد از محل تنظیم بازار است که در قانون بودجه سال 89 پیش بینی شده است.

معاون وزیر بازرگانی گفت: قیمت سبد کالابا توجه به قیمت خرید و فروش آن متفاوت خواهد بود.

وی با بیان این که امکان عرضه سبدهای کالایی در شبکه های عمومی نیز وجود دارد، اظهار داشت: از اوایل مرداد ماه در 30 استان کشور جشنواره عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و غذایی با همکاری تعاون روستایی و مرکز اصناف و بازرگانان برگزار می شود.

ضیغمی با بیان این که برگزاری این جشنواره ها علاوه بر برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم پائیزه است، گفت: در این جشنواره ها برنج، روغن، شکر، خرما، حبوبات و مرغ با 15 تا 20 درصد کمتر از قیمت بازار عرضه می شود