آرشیو سه‌شنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۹۴۹
حوادث
۱۹

صدور برگه عدم اعتیاد برای دامادهای معتاد

5 نفر از کارمندان یک آزمایشگاه که با تشکیل باندی در اراک گواهی عدم اعتیاد به دامادهای معتاد می فروختند، دستگیر شدند. به گزارش «جام جم»، هفته گذشته گزارش مردمی در اختیار ماموران آگاهی استان مرکزی قرار گرفت، مبنی بر این که کارکنان یک آزمایشگاه در اراک برای افراد معتاد گواهی عدم اعتیاد صادر می کنند.

در پی این تماس، ماموران تحقیقات خود را در این ارتباط آغاز کردند و با کنترل نامحسوس محل آزمایشگاه، متوجه شدند افراد معتادی با مراجعه به این محل، گواهی عدم اعتیاد دریافت و آن را به مراکز اداری و دفترخانه های ثبت ازدواج ارائه می کنند.

معتادها راز گشودند

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران تعدادی از این افراد معتاد را به پلیس آگاهی احضار کرده و به تحقیق از آنها پرداختند که معلوم شد، آنها در قبال دریافت گواهی عدم اعتیاد مبالغی از 100 تا 500 هزار تومان به کارکنان آزمایشگاه پرداخت کرده اند. با مشخص شدن این موضوع، ماموران با هماهنگی قضایی وارد آزمایشگاه شدند و 5 مرد را در این ارتباط دستگیر کردند. پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی استان مرکزی، آنها در بازجویی جداگانه، پس از اظهارات متناقض، در مواجهه حضوری با افرادی که برایشان گواهی عدم اعتیاد صادر شده بود، به جرم خود اعتراف کردند.

اعتراف به فعالیت 6 ماهه

یکی از متهمان در تشریح ماجرا گفت: از 6 ماه پیش من و 5 نفر از همکارانم در قبال گرفتن پول، روزانه برای 5 تا 7 معتاد مراجعه کننده به آزمایشگاه، گواهی عدم اعتیاد صادر می کردیم.

سرهنگ رفیعی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: به این ترتیب 5 همدست متهم نیز به همکاری با یکدیگر اعتراف کردند.

اعضای این باند با قرار قانونی در بازداشت به سر می برند. تحقیقات تکمیلی برای فاش شدن ابعاد مختلف پرونده و دستگیری افرادی که با آنها همکاری داشته اند، ادامه دارد.