آرشیو سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹، شماره ۳۰۴۰
اقتصادی
۴

شکایات و تخلفات صنفی امسال افزایش نداشته است

پلمب 42 هزار واحد صنفی متخلف از ابتدای سال

معاون بازرسی شورای اصناف کشور از پلمب شدن 1500 واحد صنفی در 2 هفته اول هدفمند کردن یارانه ها خبرداد. رضا کرمی در گفت وگو با فارس اظهار کرد: همان طور که پیش بینی می شود اصناف همکاری بسیار خوبی با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها داشته اند.

وی افزود: نسبت به سال گذشته بازرسی اصناف تشدید شده و با رشد 50 درصدی مواجه شده است، اما شکایات و تخلفات صنفی هیچ افزایش نداشته و همان 2 تا 5 درصد سال گذشته است.

معاون بازرسی شورای اصناف کشور با تاکید بر این که در حوزه اصناف هیچ نگرانی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر شرکت هایی در حال تشکیل هستند و به دنبال آنند تا کالاهای مورد نیاز مردم را مستقیما از تولیدکننده به مصرف کننده برسانند.

وی پیش بینی کرد در این طرح با کاهش 10 تا 40 درصدی قیمت ها مواجه باشیم.

وی با اشاره به این که از سال آینده کاهش قیمت خواهیم داشت، گفت: بیشترین تخلفات گزارش شده مربوط به کالاهای مصرفی در سفره مردم است که این کالاها شامل کالاهای پروتئینی، حبوبات، صیفی جات و لبنیات است و رتبه بعدی بیشتر در بخش خدمات است.

کرمی گفت: به طور میانگین ماهانه دو هزار واحد صنفی پلمب می شود که این آمار در ماه گذشته 2800 واحد بوده و از ابتدای سال تاکنون 42 هزار واحد صنفی پلمب شده اند.

معاون بازرسی شورای اصناف کشور اظهار کرد: بازرسی و نظارت اصناف به صورت 24 ساعته کار خود را انجام می دهد و هر شب قیمت کف بازار تهیه شده و صبح فردا در اختیار مسوولان قرار می گیرد.