آرشیو سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹، شماره ۳۰۴۰
دانش
۱۲

آغاز سال 2012 با تولید مرسدس بنز CLS واگن

اعجوبه ای بیش از یک خودروی مفهومی

مترجم: آتنا حسن آبادی
منبع: سایت Autoweek

به گفته مقامات شرکت خودروسازی بنز، مدل استیشن واگن مرسدس بنز CLS سدان در سال 2012 تولید خواهد شد. این نمونه ارائه شده چیزی بیش از یک خودروی مفهومی است.

این مدل مفهومی استیشن بنز تحت عنوان Shooting break در نمایشگاه خودرو که آوریل امسال در بیجینگ چین برگزار شد، معرفی گردید.

به گفته دیتر زتش، رئیس شرکت دایملر تصمیم گیری برای ساخت CLS واگن تاکیدی بر نقش پیشتاز و برجسته شرکت در ارائه طرح های مفهومی اتومبیل های سواری و طراحی آنها تا به واقعیت رساندن این طرح هاست و این دقیقا همان چیزی است که مشتریان از ما انتظار دارند.

در مرسدس CLS Shooting brake طراحی سقف همانند مدل کوپه CLS است، اما در مدل استیشن پنجره ها باریکتر، قسمت جلوی ماشین کشیده تر و انتهای آن شیب دارتر است. جلو پنجره ماشین براساس زبان طراحی مدل SLS پهن تر و عریض تر است. این مدل همانند مدل CLS سدان روی پلتفرم تغییر یافته مرسدس بنز کلاس E قرار خواهد گرفت. این مدل قرار است در کارخانه Sindelfingen بنز ساخته شود.

اولین نمونه مفهومی این خودروی استیشن در نمایشگاه خودروی پاریس در سال 2008 ارائه شد که در آنجا خودرو دارای 2 در بود، اما در طرح ارائه شده در نمایشگاه چین شکل 4 در آن را شاهد بودیم.

پس از نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت در سال 2003 و ارائه اولین نسل سری CLS سازندگان به دنبال ارائه چنین طرحی بودند. شرکت بنز قصد دارد با ارائه این مدل در کورس رقابت با اتومبیل های تازه معرفی شده سری 5 ب ام و GT و آئودی A7 باقی بماند.

موتورهای موجود در اتومبیل سدان شامل موتور V6، 5 / 3 لیتری با 306 اسب بخار قدرت، موتور V8، 7 / 4 لیتری با 435 اسب بخار قدرت و سرآمد آنها موتور توربوشارژ دوقلوی V8، 5 / 5 لیتری با 555 اسب بخار است. انتظار می رود که همین امکان انتخاب ها در مدل CLS واگن موجود باشد. البته سازندگان قول داده اند که موتورهای V6 و V8 نصب شده روی مدل CLS واگن 25 درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به موتورهای V6و V8 موجود داشته باشند.