آرشیو یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۲۳۴۲
بازار موبایل
۲۷

آن سوی آب

فروش «تی موبایل» آمریکا قطعی شد

منابع خبری از نهایی شدن فروش «تی – موبایل» سومین اپراتور تلفن همراه مهم آمریکا به غول مخابراتی AT&T سخن می گویند.

مدیران AT&T اطلاعات لازم در مورد این خرید را در اختیار کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا قرار داده اند و همین مساله هرگونه تردید در مورد فروش تی – موبایل را برطرف کرده است. با خرید تی – موبایل توسط AT&T این شرکت خواهد توانست شبکه نسل چهارم تلفن همراه خود را بر مبنای فناوری نوظهور LTE راه اندازی کند. تی – موبایل اگر چه برترین اپراتور تلفن همراه آمریکا نیست، اما معمولادر زمینه ارائه فناوری های جدید ارتباطی و مخابراتی پیشگام بوده است. قرار است این شبکه در آینده نزدیک 97 درصد از خاک آمریکا را تحت پوشش قرار دهد. AT&T برای انجام این خرید 39 میلیارد دلار هزینه کرده است. رقمی که در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات یک رکورد منحصر به فرد محسوب می شود. انتظار می رود تکمیل فرآیند این خرید چند ماه دیگر به طول بینجامد.

تاثیر منفی زلزله ژاپن بر بازار تلفن همراه

زلزله ای که ماه گذشته در ژاپن به وقوع پیوست بر تولید همه محصولات سراسر جهان تاثیر گذاشته و بازار موبایل را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

زلزله ای که ماه گذشته در ژاپن رخ داد، بر بازار همه محصولات جهان تاثیر گذاشت؛ زیرا ژاپن سازنده و تامین کننده مواد اولیه بسیاری از محصولات به خصوص تجهیزات فن آوری است.

به گفته کارشناسان، کشور ژاپن، سازنده محصولات مکمل حسگرهای تصویری نیمه هادی اکسید متال است که به این ترتیب بازار تلفن همراه هم تحت تاثیر این حادثه قرار گرفته است. بر اساس گزارش iSuppli، شرکت توشیبا ساخت تراشه و حسگرهای تصویر CMOS را برای کارخانه های تجهیزات اصلی تلفن همراه تولید می کند.