آرشیو چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۲۹
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

عضو هیئت رئیسه مجلس: دولت می تواند قانون بودجه را زودتر اجرا کند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با پایان مهلت دولت برای اداره کشور با تنخواه دو ماهه ابتدای امسال، قوه مجریه می تواند قانون بودجه 90 را زودتر از موعد اجرا کند.

«محمدحسین فرهنگی» روز سه شنبه در گفت وگوبا ایرنا در تبریز با بیان این که قانون بودجه سال 90 روز دوشنبه به دولت ابلاغ شده است اظهار کرد:وقتی قانونی به دولت ابلاغ می شود، ظرف 15 روز لازم اجرا است.

وی افزود: از آنجا که مهلت تنخواه برای اداره 2 ماهه کشور اول خرداد به پایان می رسد، دولت می تواند قانون بودجه سال 90 را زودتر اجرا کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: قانون الزامی بر پایان زمان 15 روز ندارد، پس اگر دولت بخواهد می تواند پیش از پایان زمان قانونی نسبت به اجرای قانون بودجه اقدام کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نظارت دیوان محاسبات کل کشور بر حسن اجرای قانون بودجه نیز از اول خرداد آغاز می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت بر اجرای تنخواه دو ماهه دولت که براساس قانون بودجه سال 89 بود، جداگانه انجام می شود.

فرهنگی اظهار داشت: دولت که باید تا 15 آذرماه سال 89 لایحه بودجه سال جاری را به قوه مقننه ارایه می کرد با تاخیر 75 روزه شرایط را پیش روی مجلس قرار داد تا نمایندگان برای کم شدن مشکلات مالی و جاری کشور تنخواه دو ماهه ای را برای دو ماه اول سال 90 در اختیار دولت قرار دهد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: با این کار نمایندگان زمان قانونی برای رسیدگی به لایحه پیشنهاد دولت در سند مالی کل کشور را داشتند و هزینه های جاری کشور با 200 میلیارد ریال در دو ماه نخست امسال تامین شد.