آرشیو چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۲۹
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از عدم نظارت کامل بر انتشار کتاب

مرجع تقلید شیعیان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل عدم نظارت کامل بر نحوه تولید و انتشار کتاب ها انتقاد کرد.

به گزارش مهر، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار جمعی از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر نحوه تولید و انتشار کتاب ها نظارت کامل ندارد لذا گاهی دیده می شود کتاب هایی منتشر می شود که با مبانی اسلامی، اخلاقی و اجتماعی سازگاری ندارد که باید شما دراین باره دقت بیشتری را انجام دهید.

این مرجع تقلید اظهار داشت: امروز حرف نخست را رسانه ها می زنند و یکی از این اموری که هنوز جدی گرفته نشده است، مسئله مطالعه کتاب است.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از نمایشگاه کتاب که طبق روایتی بیش از 5 میلیون نفر بوده است، گفت: این استقبال نشان می دهد که مردم ما تدریجا دارند به کتاب اهمیت می دهند و استقبال از نمایشگاه کتاب دلیلی بر این مدعاست.

آیت الله مکارم کتاب را همچون شمشیر دولبه دانسته و افزود: اگر کتاب فاسد و مفسدی نوشته شود می تواند جامعه ای شرور و فاسد بسازد و افراد خائن را تربیت کند.

این استاد حوزه افزود: امروز دشمنان تلاش می کنند از طریق کتاب و فعالیت های غیراخلاقی جوانان ما را گمراه کنند ما نباید در برابر این هجمه سکوت کنیم باید به مقابله با آن بپردازیم و به موازت کارهای منفی دشمن به جوانان خوراک مثبت بدهیم.

وی گفت: امروز مسائل زشت در لباس زیبا عرضه می شود مثل عرفانهای کاذب که متاسفانه از سطح توده مردم فراتر رفته و به قله مسائل اجتماعی و سیاسی نفوذ کرده است.

آیت الله مکارم شیرازی این مسئله را برای نظام اسلامی بسیار خطرناک دانسته و گفت: کشوری که خدای نکرده مجریان دست اولش به مسائل خرافی و عرفانهای کاذب متوسل می شود معلوم نیست تکلیف چنین کشوری چه می شود.