آرشیو چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۲۹
اخبار خارجی
۱۶

هشدار شائول موفاز به سران اسرائیل منتظر خروش دوباره مسلمانان باشید

سرویس خارجی-

رئیس کمیسیون خارجی و امنیت مجلس رژیم صهیونیستی به مقامات این رژیم هشدار داد بهتر است خود را زنده به گور کنند چرا که توان مقابله با فلسطینیان را ندارند.

شائول موفاز وزیر جنگ سابق اسرائیل با اشاره به حوادث روز نکبت گفت، سران اسرائیل بهتر است خود را زنده به گور کنند چرا که اگر حوادث مشابه روز نکبت در روزها و ماه های آینده تکرار شود توان مقابله با فلسطینیان را ندارند. او هشدار داد که سران اسرائیل باید منتظر خروش دوباره مسلمانان باشند.

وی تاکید کرد، سران اسرائیل باید در انتظار تکرار حوادث روز نکبت در روزهای آینده و تغییر و تحولات ریشه ای در منطقه باشند.

موفاز با اشاره به قیام های عربی در منطقه اظهار داشت، حوادث روز نکبت مقدمه حوادثی است که در روزهای آینده به وقوع خواهد پیوست و ممکن است رویارویی شدیدی با فلسطینیان صورت گیرد.

رئیس کمیسیون خارجی و امنیت مجلس رژیم صهیونیستی گفت، کابینه اسرائیل باید خود را برای رویارویی با فلسطینیان و تمامی سناریوهای احتمالی در آینده آماده کند در غیر این صورت سران اسرائیل باید خود را زنده به گور کنند.

گابریل شالیو نماینده دایم اسرائیل در سازمان ملل نیز با اشاره به حوادث روز نکبت گفت، درشرایط حاضر در بدترین شرایط بین المللی قرار داریم.

وی افزود، وضع اسرائیل از زمان جنگ غزه رو به وخامت گذاشته و حوادث اخیر در روز اشغال فلسطین این مشکل را بغرنج تر کرده است.

ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شماری از سیاستمداران صهیونیستی از آغاز انتفاضه سوم جوانان فلسطینی و اعراب علیه این رژیم ابراز نگرانی کرده و سوریه، حماس و حزب الله لبنان را به دست داشتن در آن متهم کرده اند.

عضو پارلمان رژیم صهیونیستی نیز گفت، اسرائیل باید خود را برای دوره جدید آماده کند.

در نتیجه حمله نظامیان صهیونیست به مسلمانان حامی فلسطین در مرزهای لبنان و سوریه، 23 نفر شهید و بیش از 600 نفر مجروح شدند که واکنش جهانی وسیعی را به دنبال داشت.

این حادثه که در سالگرد اشغال فلسطین روی داد بی سابقه بود و همین امر سران اسرائیل را به شدت از آغاز انتفاضه سوم نگران کرده است. خبر دیگر این که دولت لبنان به خاطر حمله خونین روز نکبت از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت کرده است.