آرشیو چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۲۹
اخبار خارجی
۱۶

دادستانی مصر دارایی های همسر مبارک را مصادره کرد

دادستانی مصر کلیه دارایی های همسر حسنی مبارک را ضبط کرد.

به گزارش خبرگزاری ها، «سوزان مبارک» که هفته گذشته در راستای بازجویی از خانواده دیکتاتور مصر به 15 روز حبس محکوم شده بود، وکالتنامه ای را امضا کرد که بر مبنای آن دادستانی مصر این اختیار را خواهد داشت که دارایی ها و املاک متعلق به وی را در داخل و خارج از کشور به نفع دولت ضبط و مصادره کند.

براساس این گزارش، وکالتنامه ای قانونی تنظیم و از سوی «عاصم الجوهری» معاون وزیر دادگستری و رئیس دستگاه مبارزه با ثروت نامشروع در مصر به امضا رسید.دولت مصر نیز در این زمینه پس از بازجویی از سوزان مبارک، حکم توقیف موجودی های نقدی وی در بانک الاهلی مصر الجدیده و شعبه سوسیتیه و یک ویلادر مصر الجدیده را صادر کرد.

این در حالی است که پیش بینی می شود موجودی نقدی سوزان مبارک در بانک های مصر از 20میلیون لیر نیز فراتر رود، اما هنوز مبلغ کل دارایی خانواده مبارک مشخص نیست. پیش از این نیز «عبدالمجید محمود» دادستان کل مصر موافقت خود را با امضای وکالتنامه از سوی سوزان مبارک اعلام کرده بود.

سوزان مبارک همسر دیکتاتور مخلوع مصر روز جمعه گذشته پس از صدور حکم بازداشت سکته قلبی کرد و در کنار شوهرش در بیمارستان شرم الشیخ بستری شد.

از سوی دیگر، روزنامه «الشروق» چاپ مصر از احتمال عذرخواهی حسنی مبارک از ملت مصر و درخواست عفو پس از سه ماه از پیروزی انقلاب 25ژانویه در این کشور خبر داد.

این روزنامه به نقل از منابع مصری و عربی اعلام کرد: به زودی یک پیام صوتی از حسنی مبارک از کانال های رادیو تلویزیونی مصر و عربی پخش خواهد شد که طی آن دیکتاتور سابق از مردم کشورش به خاطر سوء رفتار خود و خانواده اش در سه دهه اخیر عذرخواهی و طلب عفو خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، مبارک آمادگی خود را برای صرفنظر از همه دارایی هایش اعلام کرده است و از شورای عالی نیروهای مسلح خواسته است وی را مورد عفو قرار دهد.یک منبع نظامی نیز به روزنامه الشروق گفت: میانجی گران زیادی در مصر که برخی از آنها نیز غیرمصری هستند، تلاش می کنند این موضوع را به نحوی فیصله دهند.