آرشیو سه‌شنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۴۸۵۵
ایران زمین
۲۳

آزاد شدن ثبت سفارش واردات انواع خودرو

اهواز - خبرنگار متقاضیان واردات انواع خودرو از این پس می توانند با رعایت شرایط آئین نامه ضوابط فنی خودرو برای واردات انواع خودرو سبک و سنگین اقدام کنند.

محمدحسین چراغی رئیس سازمان بازرگانی خوزستان با بیان اینکه شرایط جهت واردات انواع خودرو جهت متقاضیان دارای سابقه ثبت سفارش به صورت کلی فراهم می شود، اظهار داشت: مقدمات پذیرش، جذب و انتخاب صادرکنندگان نمونه که باید در روز 29 مهرماه معرفی شوند، در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که وزارت کشور در حال ارزیابی و جمع بندی عملکرد استان های کشور در زمینه توسعه زیرساخت ها و اقدامات صورت گرفته برای توسعه صادرات است، افزود: تمام دستگاه های مرتبط با امر صادرات باید در یک هفته اقدامات اساسی و قابل توجه خود در بخش های توسعه صادرات، طرح های اجرا شده، امکانات و تسهیلات ارائه شده را اعلام کنند که به وزارت کشور و سازمان توسعه تجارت گزارش شود.

چراغی خاطرنشان کرد: از رقم 8 میلیارد دلار برنامه صادرات غیرنفتی امسال که باید 5/1 میلیارد آن به کشور عراق باشد، 75 درصد برنامه در چهار ماهه امسال محقق شده است.

در ادامه سیدخلف موسوی رئیس سازمان صنایع و معادن خوزستان نیز سهم این بخش را در صادرات غیرنفتی استان 6 میلیارد و 2 میلیون دلار معادل 78 درصد حجم کل صادرات غیرنفتی اعلام کرد و گفت: صنایع صادرات محور در گروه های پتروشیمی، صنعتی و معدنی شناسایی و قرار شده حمایت های لازم جهت رفع مشکلات این صنایع انجام شود. وی یادآورشد: در 4 ماهه نخست امسال سهم صادرات در بخش صنعت و معدن یک میلیارد و 800 میلیون دلار بوده که در صورت ادامه این روند تا پایان سال، 800 میلیون دلار از برنامه عقب هستیم، اما با توجه به اینکه صادرات در 6 ماهه دوم رشد بیشتری می یابد، می توان به رقم برنامه ریزی شده دست یافت.