آرشیو سه‌شنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۴۸۵۵
ایران زمین
۲۳

مطلوب بودن کیفیت نان در ایلام

ایلام - خبرنگار بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها کیفیت نان در ایلام به حدی رسیده که توانسته رضایت نسبی آحاد مختلف مردم را به دست آورد.

عبدالصاحب نادری، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان ایلام گفت: قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به دلیل پائین بودن کیفیت و قیمت نان میزان ضایعات نان در ایلام به حدی رسیده بود که باعث هدر رفتن این نعمت خدادادی شده بود که با اجرای این قانون میزان ضایعات نان به حد مطلوبی رسیده است.

نادری، اظهار داشت: مسئولان برای ایجاد رقابت در بین نانوایی ها اقدامات قابل توجهی انجام داده اند که هم اکنون این تلاش در کیفیت نان تاثیر بسزایی داشته است.

وی افزود: برای کیفیت مطلوب نان اقداماتی از جمله افزایش تعداد نانوایی ها برای ایجاد رقابت و خروج انحصاری وضعیت دولتی و وضعیت قبلی آن، بهره گیری از استاتید پخت نان خارج از استان، برگزاری دوره های آموزشی برای متصدیان خبازی از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان و ایجاد تنوع در پخت نان انجام شده بطوری که بالاترین تنوع نان در ایلام دیده می شود.

نادری، تصریح کرد: بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تعدادی از جوانان با استفاده از دستگاه های مدرن روز اقدام به پخت نان جدید کرده که هم اکنون توانسته اند رضایت نسبی مردم را به دست آورند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان ایلام، با اشاره به اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها باعث شد که مصرف گندم و آرد در ایلام 50درصد کاهش یابد، یادآور شد: اجرای این قانون نه تنها توانست مصرف بی رویه مردم را کاهش دهد بلکه موجب شد که مردم درست مصرف کنند.