آرشیو شنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۲۵
اقتصادی
۴

پوشش بیمه ای 200 هزار قالیباف در کشور

رئیس مرکز ملی فرش ایران از پوشش بیمه ای 200 هزار قالیباف در سراسر کشور خبر داد و گفت: این قالیبافان علاوه بر تامین هزینه های درمانی خود، از مزایای بازنشستگی نیز برخوردار خواهند بود.

فیصل مرداسی در گفت وگو با مهر با اشاره به تعداد قالیبافان تحت پوشش بیمه قالیبافان گفت: هم اکنون 200 هزار بافنده فرش در سراسر کشور تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند که امیدواریم بتوانیم سطح این پوشش را برای تعداد بسیاری از این جامعه زحمتکش ارتقا دهیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: در حال حاضر، تعداد فعالان صنعت فرش ایران دو میلیون نفر هستند که 30 تا 40درصد آنها به صورت کامل در بخش تولید فرش مشغول به کار هستند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به توسعه صادرات فرش دستباف ایران در نیمه دوم امسال خاطرنشان کرد: تجار و بازرگانانی که از کشورهای خارجی هفته اول مهرماه در ایران حضور دارند و در نمایشگاه فرش شرکت می کنند، پتانسیل های مناسبی برای گسترش صادرات فرش دستباف ایران در نیمه دوم سال 90 هستند.

مرداسی همچنین از هدفگذاری مرکز ملی فرش ایران برای صادرات 600 میلیون دلاری فرش در سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم با حمایت های دولت بتوان، این رقم را محقق کرد.

معاون اول رئیس جمهور مهرماه سال گذشته خواستار رساندن صادرات فرش دستباف به یک میلیارد دلار از سوی تجار و صادرکنندگان فرش دستباف ایرانی شد، این در حالی است که آمریکا به عنوان اولین بازار هدف فرش دستباف ایرانی، از مهرماه سال گذشته واردات فرش از جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است.