آرشیو شنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۲۵
اقتصادی
۴

معاون وزارت جهاد کشاورزی: اعتبار خشکسالی هنوز تامین نشده است

معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: هنوز بسته حمایتی از محل هدفمندی یارانه ها در سال جاری، اعتبار خشکسالی به بخش کشاورزی و همچنین اعتبار مصوبه دولت برای بخشودگی سود و جرایم پرورش دهندگان میگو تامین نشده است.

محمدعلی نیکبخت در گفت وگو با ایسنا درباره اختصاص اعتبار از محل هدفمندی یارانه ها به بخش کشاورزی، گفت: برای سال 90 هنوز اعتباری تامین نشده است و هر زمان ستاد هدفمندسازی یارانه ها اعلام کند و تخصیص داده شود ما هم برای بخش کشاورزی تامین می کنیم.

وی افزود: هنوز بسته حمایتی برای هیچ یک از بخش های تولیدی از جمله بخش کشاورزی در سال جاری اختصاص نیافته است.

نیکبخت درباره تامین اعتبار خشکسالی در بخش کشاورزی نیز گفت: این اعتبار در اختیار معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری است و هنوز ابلاغی صورت نگرفته و قرار است ابلاغ کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: درآمد کشاورزان در حال بررسی و تهیه است و کاهش یا افزایش آن در سال جاری هنوز مشخص نیست.

وی درباره تامین اعتبار مصوبه دولت برای بخشودگی سود و جرایم پرورش دهندگان میگو اظهار کرد: این موضوع نیز از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری است و هنوز تخصیص داده نشده است.

نیکبخت خاطرنشان کرد: تاکنون راجع به افزایش قیمت حامل های انرژی و آب در بخش کشاورزی در ستاد هدفمندسازی یارانه ها تصمیم جدیدی گرفته نشده و قیمت این نهادها همچون سابق و براساس مرحله اول هدفمندسازی یارانه ها محاسبه می شود و ادامه خواهد داشت.