آرشیو شنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۲۵
حوادث
۱۵

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور: خیرین امسال 2 برابر دولت به ساخت مدرسه کمک کردند

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: خیرین مدرسه ساز در سال جاری هزار و 74 میلیارد تومان یعنی دو برابر اعتبارات دولت برای ساخت مدرسه کمک کرده اند.

به گزارش فارس از خرم آباد، محمدرضا حافظی در جمع نخستین اجلاس روسای مجامع خیرین مدرسه ساز سراسر کشور در خرم آباد اظهار داشت: تعهدات خیرین زمانشان مشخص نیست زیرا برخی از پروژه های آموزشی زمان بر هستند، برخی از آن ها دو الی سه سال طول می کشد.

وی از توزیع 13 میلیون قلک در بین دانش آموزان در مهرماه امسال خبر داد و افزود: اگرچه 125 هزار خیر مدرسه ساز در کشور داریم؛ اما زمانی که بیش از 126 هزار قلک در بین دانش آموزان گلستانی توزیع می شود و 125 هزار قلک باز گردانده می شود، بنابراین میلیون ها خیر مدرسه ساز در کشور وجود دارد.

حافظی یادآور شد: با پیشنهاد متولیان راه سازی کشور به این مجمع، راه اندازی مجمع خیرین مدرسه ساز در دست پیگیری است. رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: پس از تاسیس مجمع خیرین مدرسه ساز مجامع خیرین مسکن ساز و سلامت در کشور ایجاد شد و امروز نیز تصمیم داریم مجمع خیرین راه ساز را در کشور ایجاد کنیم.

وی از پیگیری های این مجمع برای راه اندازی مجامع خیرین مدرسه ساز در کشورهای ترکیه و کانادا خبر داد و گفت: بزودی جشن بزرگی همزمان با کلنگ زنی یک واحد آموزشی در ترکیه که زمین آن متعلق به دولت ایران بود و شهرداری استانبول آن را تصاحب کرده بود با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز در سال جاری یک هزار و 74 میلیارد تومان یعنی دو برابر اعتبارات دولت کمک کرده اند گفت: با انگیزه ای که خیرین مدرسه ساز بنابه گفته رئیس جمهور برای دولت ایجاد کرده اند، 39درصد میلیارد دلار از ذخایر ارزی به امر ایمن سازی مدارس کشور اختصاص یافته که امسال یک هزار و 180 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.