آرشیو شنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۲۵
حوادث
۱۵

مدیرکل اداره نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران: کمبود 400 مدرسه در مسکن مهر آموزش و پرورش را با مشکل روبه رو می کند

مدیرکل اداره نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران از کمبود و نیاز حدود 400 مدرسه در شهرک های منصوب به مسکن مهر در شهر تهران و حومه آن خبر داد.

امان الله عباسی در گفت وگو با مهر افزود: تاکنون در استان تهران 200 هزار واحد مسکن مهر راه اندازی شده است که پیگیری های مکرری برای ساخت مدرسه در آنها کرده ایم و معتقدیم که اگر در این اماکن مسکونی مدرسه ساخته نشود، این موضوع برای آموزش و پرورش به یک بحران تبدیل می شود.

پیش از این نیز رحیم زمانی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های تهران گفته بود: هیچ کدام از پروژه های مسکن مهر مدرسه ندارد در حالی که سالی 10درصد به ساکنان آن افزوده می شود و این مسئله جدا از افزایش مهاجرت های بی رویه در حومه تهران است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران ادامه داد: این شهرک ها نیاز به 400 مدرسه با حدود 5 هزار و300 کلاس درس دارد که البته تعداد کمی از مدارس آن در دست ساخت است ولی این تعداد کافی نیست و باید توجه اساسی به این بخش شود.

عباسی با بیان اینکه آموزش و پرورش طی یک سال و نیم گذشته مکاتبات فراوانی را با نهادهای مربوط در این بخش داشته است، گفت: باید اعتبارات لازم برای ساخت مدرسه در این اماکن در اختیار ما قرار گیرد تا مدرسه سازی را آغاز کنیم.