آرشیو دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۱۶
بین الملل
۶

اعلام اسامی 477 زندانی فلسطینی در آستانه آزادی

رژیم صهیونیستی بامداد دیروز فهرست 477 اسیر فلسطینی را که قرار است در مرحله نخست تبادل اسرا در ازای گلعاد شالیت آزاد کند منتشر کرد. براساس قوانین رژیم صهیونیستی این فهرست باید دست کم 48 ساعت قبل از تبادل اسرا منتشر می شد. این تبادل زندانیان به احتمال زیاد فردا اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری ها فهرست اسرای فلسطینی شامل 450 مرد و 27 زن است.

افراد حاضر در این فهرست شامل حسن بدران از نابلس رئیس حماس در شمال کرانه باختری است که به 17 سال حبس محکوم شده بود.

همچنین یکی دیگر از اسرا یحیی السنوار از خان یونس است که به چهار بار حبس ابد محکوم شده بود. السنوار یکی از اعضای شاخه نظامی حماس در نوار غزه و برادر یکی از افراد حاضر در عملیات دستگیری گلعاد شالیت است. نائل برغوثی که قدیمی ترین زندانی فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی است نیز آزاد خواهد شد. اسرای زن حاضر در فهرست شامل تمیمه احلام با 16 سال حبس و مونا امینه که به حبس ابد محکوم شده بود هستند. بقیه 550 اسیر فلسطینی ظرف دو ماه آتی آزاد خواهند شد.

در همین ارتباط یک مقام ارشد جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت که «گلعاد شالیت» سرباز اسیر اسرائیلی، که با یک هزار و27 اسیر فلسطینی در زندان های اسرائیل مبادله می شود به مصر تحویل داده خواهد شد و نه به صلیب سرخ.مبادله، در مرز بین نوار غزه و شبه جزیره سینا در مصر انجام خواهد شد. تحویل «شالیت» پس از ورود اسرای فلسطینی به مکان تعیین شده، صورت خواهد گرفت. شالیت در تاریخ 25 ژوئن 2006 توسط نیروهای مقاومت فلسطینی به اسارت درآمد.