آرشیو دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۱۶
بین الملل
۶

خبر

تظاهرات گسترده در 7 شهر فرانسه

هزاران فرانسوی با برگزاری تظاهرات در هفت شهر فرانسه مخالفت خود را با ادامه فعالیت های هسته ای نظامی و غیرنظامی این کشور اعلام کردند.

فرانسه با داشتن 19نیروگاه هسته ای و 58 رآکتور اتمی فعال به ادامه فعالیت رآکتورهای اتمی خود اصرار دارد و این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان برخی نیروگاه های اتمی این کشور قدیمی بوده و از ایمنی کافی و لازم برخوردار نیستند.

انتصاب نماینده 29 ساله به عنوان وزیر کابینه انگلیس

«کلوئی اسمیت» یکی از جوانترین نمایندگان مجلس انگلیس، با 29 سال سن به عنوان وزیر جدید اقتصاد در امور خزانه داری انگلیس جای «جاستین گرینینگ» 42 ساله را گرفت.

ساخت 16 نیروگاه اتمی در عربستان

ترکی الفیصل، رئیس سابق دستگاه اطلاعات سعودی اعلام کرد که کشورش در اندیشه تاسیس 16 نیروگاه اتمی برای تولید برق با سرمایه ای بالغ بر 100 میلیارددلار است.

انتشار خاطرات صدام

رغد صدام، دختر دیکتاتور سابق عراق که در حال حاضر در امان، پایتخت اردن به سر می برد، اعلام کرد، خاطراتی را که پدرش به دست خود نگاشته است، در اختیار دارد و قصد دارد آنها را منتشر کند.

افشای ارتباط پنهانی وزیر دفاع مستعفی انگلیس با موساد

افشاگری های اخیر نشان می دهد هزینه های سفرهای آدام وریتی به همراه لیام فاکس از سوی کسانی تامین می شد که خواهان ارتقای روابط اسرائیل و امریکا با انگلیس بودند. افشای این موضوع موجب نگرانی پارلمان انگلیس شد و ساعاتی پس از انجام تحقیقات از آدام وریتی در پارلمان، فاکس استعفا کرد.