آرشیو سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۵۲۸
خبر
۲

وزیر اطلاعات: سفارت مجازی آمریکا طعمه جاسوسی است

وزیر اطلاعات در مورد سفارتخانه مجازی که از سوی دولت آمریکا با ادعای برقراری رابطه با ملت ایران ایجاد شده است، اظهار کرد: این کار یک تور و طعمه است تا افرادی را برای مباحث جاسوسی دنبال کنند و مردم، به ویژه جوانان باید هوشیاری لازم را در این ارتباط داشته باشند.

به گزارش ایسنا، حیدر مصلحی در حاشیه جلسه یکشنبه شب هیات دولت افزود: سفارت، تعبیر و اصطلاحی است که در عرف دیپلماتیک معنا دارد و تاسیس یک سفارت در یک کشور دیگر باید مورد قبول آن کشور قرار گیرد و اعتبارنامه داده شود، اما چیزی که آنها مطرح کرده اند بحث سفارتخانه مجازی است؛ مجازی یعنی چه؟ یعنی وجود خارجی ندارد و آ قایان در وهم و خیالات هستند و این فعالیت ها را می کنند. وی تاکید کرد: به عنوان مسوول دستگاه اطلاعاتی کشور می گویم وضعیت سیستم اطلاعاتی آمریکا ورشکسته است و ما با تمام وجود به این ورشکستگی پی برده ایم و اینکه می بینیم در موقعیت های مختلف دست به این اقدامات می زنند دلیل بر ورشکستگی آنها است، ولی از اقدامات شان نتیجه نگرفته اند و مردم ما با اقدامات آنها همراهی نداشته اند. وزیر اطلاعات با اشاره به سخنان چندی پیش وزیر امور خارجه آمریکا در شبکه تلویزیونی بی.بی.سی گفت: دیدید که او با «آه» مطرح کرد که ما دسترسی نداریم و نمی توانیم اقداماتی داشته باشیم. مصلحی با بیان اینکه «آنها در وهم و خیالات هستند»، اظهارکرد: ما بارها گفته ایم که در فضای سایبری و مجازی تسلط و اشراف خوبی داریم، به گونه ای که به خیلی از کشورهای دیگر که اخیرا انتخابات داشته اند گوشزد کرده ایم که آمریکا برای شما طراحی دارد و حتی به آنها گفته ایم چه کسانی چه کارهایی می خواهند انجام دهند و آنها تعجب می کردند که ما چگونه این اطلاعات را داریم. وی در ادامه به افرادی که ممکن است فریب اقدامات آمریکا را بخورند، هشدار داد و گفت: این یک تور و یک طعمه است تا افرادی را در مباحث جاسوسی دنبال کنند.

وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان در اوایل انقلاب گفت: سفارت آمریکا در کشور ما یک جاسوسخانه بود که توسط مردم فتح شد و به دنیا نیز فهم شد که آنجا لانه جاسوسی بود. سفارت مجازی نیز همان است و همان مشی و مسیر را طی می کند.