آرشیو شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۱۰
اخبار کشور
۲

رئیس مجلس شورای اسلامی: غربی ها دنبال کم فروغ شدن انتخابات مجلس هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با همت مردم، مجلسی شجاع، مستقل و کارآمد را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی پس از ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری شهرستان قم، در گفت وگو با خبرنگاران فارس و سیمای مرکز قم طی سخنانی با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و موضع گیری های غربی ها در قبال انتخابات ایران گفت: غربی ها دنبال این هستند که انتخابات در کشور ما کم فروغ باشد و این مسئله نشان می دهد که آنها دنبال دموکراسی در منطقه نبوده و دنبال هدف های دیگر هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران اسلامی روند پیشرفت خود را با صلابت طی می کند، بیان کرد: کسانی که معتقد هستند دنیا باید به سمت دموکراسی برود، باید از انتخابات استقبال کنند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که انتخاب می شوند باید دغدغه ملت را داشته باشند، خاطرنشان کرد: با همت مردم، مجلسی شجاع، مستقل و کارآمد را شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» روز پنج شنبه در مراسم رونمایی از آثار قم پژوهی و تجلیل از پیشگامان قم شناسی تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز شاهد خیزش های عظیم اسلامی، مردمی و تحولات بی نظیر در منطقه هستیم، حوزه علمیه قم بعنوان کانون تفکر اسلامی می تواند در حفظ این جریانات اسلامی و مصادره نشدن آنها به سود غرب، نقش مهمی داشته باشد.

وی ادامه داد: آمریکا با طراحی جریانات بدلی می خواهد از این حرکات اصیل اسلامی جلوگیری کند؛ غافل از اینکه در باتلاقی که به دست خود درست کرده است، گرفتار می شود.

در این مراسم، ضمن رونمایی از آثار قم پژوهی شامل «شناخت نامه 10جلدی قم»، «قم شناسی» و «دیروز و امروز قم»، از پیشگامان قم شناسی نیز با اهدای لوح تقدیری تجلیل شد.