آرشیو شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۱۰
اخبار کشور
۲

هشدار زاکانی نسبت به هزینه های گزاف جریان انحرافی در انتخابات

رئیس جبهه متحد اصولگرایان از دستگاه های اطلاعاتی خواست تا هزینه های سنگین جریان انحرافی را در انتخابات مجلس بررسی کنند.

علیرضا زاکانی در نشست جبهه متحد اصولگرایان که به مناسبت 9 دی در سالن شهرداری بندرعباس برگزار شد اعلام کرد: براساس اطلاعاتی که از افراد مرتبط با جریان انحرافی به دست آمده این جریان برای هر یک از کاندیداهای مورد حمایت خود بین 10 تا 30 میلیارد ریال هزینه می کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: جریان انحرافی از هم اکنون در برخی حوزه های انتخابیه هزینه های فوق العاده می کنند و این ها مسائلی است که کاملامشخص بوده و دستگاه های اطلاعاتی باید اسناد آن را بررسی کند تا در مجاری قانونی دنبال شود. زاکانی همچنین به تشریح زمینه های شکل گیری جریان دوم خرداد و در نهایت حوادث پس از انتخابات 88 پرداخت و اضافه کرد: جریان فتنه از قبل از برگزاری انتخابات قصد متهم جلوه دادن نظام را داشتند که تشکیل کمیته صیانت از آرا مصداق همین امر بود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته شش نفره ای مرکب از نمایندگان مجلس برای پیگیری ادعاهای معترضان به نتیجه انتخابات خاطرنشان کرد: بررسی های مفصل و مذاکراتی که با تک تک کاندیداهای معترض و همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شد، نشان داد این افراد هیچگونه مدرک قابل قبول و مستندی دال بر ادعاهای خود ندارند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از ادعاهای مطرح شده از سوی محسن رضایی بود که فرضیه غیرواقعی بودن هفت میلیون رای را مطرح و همین ادعا را به هاشمی رفسنجانی نیز منتقل کرده بود. زاکانی تاکید کرد: رضایی در مقابل استدلال ساده کمیته شش نفره برای رد این ادعا هیچ پاسخی نداشت و سکوت اختیار کرد.

این فعال سیاسی واکنش هاشمی رفسنجانی نسبت به ماجرای انتخابات 88 را نیز بد و جفا در حق نظام توصیف کرد که به گفته وی هنوز از آن متنبه نشده است.