آرشیو شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۱۰
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

گزارشگر اروپایی: تنها چیزی که در ایران ندیدم ترس از تهدید نظامی است

گزارشگر اعزامی یک روزنامه اروپایی در بازگشت از ایران تاکید کرد کسی در ایران از تهدید و جنگ هراسی ندارد.

گزارشگر اینفورماسیون پس از سفر به ایران و گفت وگو با شهروندان گوناگون نوشت: علی رغم تهدیدها و اظهارات جنگ طلبانه مقامات آمریکا و اسرائیل، زندگی در خیابان های تهران کاملاعادی است. فروشگاه ها کاملامملو از مواد غذایی و اجناس مختلف اند و ایرانیان نیز به زندگی عادی روزمره خود ادامه می دهند، گویی آنچه که از وقوع جنگ گفته می شود در واقعیت وجود خارجی ندارد و هیچ گاه نیز وجود نخواهد داشت.

گزارشگر دانمارکی اضافه کرد: در حال حاضر نشانه ای از موفقیت تلاشهای آمریکا برای جذب اذهان ایرانیان از طریق ایجاد خدشه در اقتصاد جمهوری اسلامی، آن طور که مورد نظر بود، به چشم نمی خورد. اکثر ایرانیان به این نتیجه رسیده اند که حمله نظامی علیه ایران نامحتمل است. محسن 44 ساله دبیر انگلیسی در دبیرستان می گوید مساله نگران کننده ای وجود ندارد. برای جنگ باید دلیل و منطق محکمی وجود داشته باشد اما پیامدهای وقوع یک جنگ برای ایالات متحده و اسرائیل از منطق خارج است.

یک دانشجوی 32 ساله به نام هانیه نیز به گزارشگر اینفورماسیون گفته است: «تجربه جنگ تحمیلی باعث می شود دورنمای جنگ ضمن اینکه نامحتمل هم به نظر می آید، کمتر نگران کننده به نظر برسد. من هیچ ترسی ندارم، زیرا فکر می کنم این اتفاق نخواهد افتاد. و البته من فرزند جنگ ام. زمانی که در بچگی جنگی را تجربه می کنی، دیگر از آنچه در تاریکی است نمی ترسی. مثل این است که حادثه ای برایت اتفاق افتاده باشد و تو بر آن غلبه کرده باشی.»